loading...
وبلاگی برای تکنولوژی امروز
emroozblog بازدید : 65 جمعه 21 مرداد 1401 نظرات (0)

اعتیاد یک بیماری است. بیماری که در آن شخص به شدت به زندگی اش آسیب می زند. فرد معتاد نه تنها به بدن بلکه به مغز و روان خود آسیب وارد می کند. حتی دیگران نیز از گزند آسیب های فرد معتاد در امان نخواهند بود. خانواده فرد معتاد همیشه در رنج و عذاب روحی هستند. اما همه این ها تنها کوچک ترین خطرات اعتیاد است. مواد مخدر صنعتی چون شیشه عوارض جبران ناپذیری دارند. در این مطلب می خواهیم کمی به این موضوع بپردازیم. ماده ای که برای اولین بار در جنگ جهانی و در آلمان ساخته شده است. اما همه جای جهان به آن درگیر شده اند. و خیلی از خانواده ها از اعتیاد عزیزان خود به شیشه یا همان مت آمفتامین رنج می برند. این ماده ذاتا صنعتی است و به صورت مصنوعی در آزمایشگاه ها ساخته می شود. متاسفانه مصرف شیشه و یا همان مصرف مت آمفتامین در تمامی گروه ها و طبقات اجتماعی دیده می شود ولی مردان جوان با درآمد کمتر از متوسط بیشترین مصرف کنندگان مت آمفتامین هستند. تاثیرات ویژه روان شناختی مت آمفتامین سبب پدیدار آمدن گرایش بالای مصرف این ماده در گروه های اجتماعی از قبیل جوانان، ورزشکاران، هنرمندان و دانشجویان شده است. با آشنایی با خطرات این ماده شاید بتوان راه گریزی از عدم ابتلا به اعتیادش یافت.  اگر همه بدانند که این ماده چقدر خطر دارد هرگز حتی یک بار آن را امتحان نخواهند کرد.

یکی از عوارضی که مصرف این ماده دارد بروز مشکلات قلبی و عروقی است. مصرف شیشه، مشکلات قلبی که فرد پیش از این با آن دست و پنجه نرم می کرد را نیز بدتر خواهد کرد. صبر کنید، موارد دیگری از جمله آریتمی (ضربان قلب نامنظم)، کاردیومیوپاتی (سفت شدن عضله قلب)، پارگی آئورت (پارگی آئورت نزدیک قلب) و مرگ ناگهانی نیز وجود دارند که ممکن است برای فرد مبتلا به اعتیاد روی دهد. اگرچه سایر مواد مخدر ممکن است پس از چندین دهه مصرف، اطلاعات زیادی را ارائه دهند، افراد مبتلا به شیشه به اندازه ای عمر نمی کنند که بتوانند اطلاعاتی را در اختیار ما قرار دهند. افزایش ضربان قلب و مشکلات جدی می تواند در اثر مصرف شیشه به وجود بیاید.

اوردوز یکی از بدترین خطراتی است که مواد مخدر به خصوص نمونه های صنعتی دارند. شیشه مانند مواد اعتیاد آور دیگر اگر بیش از اندازه مصرف شود یا همزمان با برخی از داروها مانند قرص اکس مورد استفاده قرار گیرد باعث بروز اوردوز می شود، در صورتی که فرد با مصرف شیشه دچار اوردوز شود علائمی مانند افزایش دمای بدن، تعریق بیش از حد، افزایش ضربان قلب، سریع شدن تنفس، تشنج و از دست رفتن هشیاری رو به رو خواهد شد. این اتفاق حتی می تواند باعث مرگ فرد مصرف کننده شود.

یکی از نشانه های فردی که شیشه مصرف می کند توهم است. و یکی از این توهم ها حس رفت و آمد حشرات در زیر پوست است. اگر یکی از اطرافیان شما چنین نشانه ای دارد بهتر است بیشتر به او توجه داشته باشید. ممکن است این رفتار در اثر مصرف مت آمفتامین به وجود آمده باشد. این حس تا جایی پیش می رود که فرد می خواهد از دست حشرات راحت شود. چاقویی بر می دارد و با آن پوست بدنش را می تراشد. تنها به خاطر این که حشرات را بیرون بیاورد. این یکی از جدی ترین نشانه های اعتیاد به این ماده مخدر است. به وسیله تستهای موجود در بازار می شود مطمئن شد فردی که چنین نشانه ای دارد معتاد شده است و یا خیر. کافی است یک کیت مت آمفتامین از داروخانه ها و یا دیگر مراکز پخش کالاها و تستهای پزشکی تهیه کنید.

از دیگر نشانه ها نیز گشاد شدن بیش از حد مردمک چشم است. فردی که این ماده مخدر را استفاده می کند دچار قرمزی بیش از حد و گشاد شدن چشم می شود. گویی پلک ها باز می شوند. حتی مویرگ های چشمی دیده می شود. این موضوع خطرناک است و می تواند به چشم وی آسیب وارد نماید.

مصرف شیشه باعث سوختگی دست و یا لب ها می شود. و یا باعث تیره شدن دست و لب می شود. به این نشانه نیز توجه داشته باشید و اگر کسی در اطراف شما چنین نشانه ای دارد بهتر است مراقب باشید که به این ماده معتاد نشده باشد. هر چه زود تر متوجه شوید زود تر می توانید به او کمک کنید تا ترک کند.

این ماده مخدر هم چنین به شدت به دندان ها آسیب می زند. باعث پوسیدگی شدید دندان ها می شود. حتی باعث می شود دندان ها زرد و بسیار ضعیف شوند. حتی ممکن است فرد به مشکلاتی چون التهابات لثه ای و افتادن دندان ها دچار شود.

آرزو می کنیم هیچ کس در هیچ کجای دنیا به هیچ نوع ماده مخدری اعتیاد پیدا نکند. و ای کاش با آگاهی بخشی باعث روند کاهشی ابتلا به اعتیاد در همه جای دنیا باشیم.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 146
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 15
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 53
  • بازدید ماه : 240
  • بازدید سال : 1,780
  • بازدید کلی : 8,024