loading...
وبلاگی برای تکنولوژی امروز
emroozblog بازدید : 50 شنبه 22 مرداد 1401 نظرات (0)

یکی از خاص ترین میوه ها زیتون است. میوه ای ارزشمند که حتی در قرآن کریم سوره ای به این نام وجود دارد. زیتون ها میوه های کوچکی هستند که در صورت نارس بودن سبز هستند و هنگام رسیدن، سیاه می شوند. برخی دیگر حتی وقتی کاملاً رسیده اند سبز باقی می مانند. زیتون ها حاوی ۱۱ تا ۱۵٪ چربی هستند. ۷۴٪ آن اسید اولئیک است که نوعی اسید چرب اشباع نشده می باشد و جزء ماده اصلی روغن زیتون به شمار می آید.  این میوه برای پوست و مو خواص بسیار زیادی دارد. در این مطلب می خواهیم کمی به بررسی خواص این میوه برای پوست بدن بپردازیم. بسیاری از ما یک بطری روغن زیتون در کابینت خود داریم که برای استفاده در سس سالاد یا سرخ کردن مواد غذایی مناسب است. بدون این که بدانیم این روغن زیتون به غیر از خواص خوراکی برای پوست هم خاصیت دارد. البته که توصیه می شود برای استفاده به صورت موضعی برای پوست از نوع طبیعی آن استفاده شود. نوع بودار و طبیعی برای پوست بهتر از صنعتی است. گرچه خیلی ها شاید بوی این روغن را دوست نداشته باشند. اما اگر بدانند چه خواصی برای پوستشان دارد آن را تحمل می کنند.

 

درمان خشکی های شدید و اگزما

این روغن جالب می تواند از خشک شدن های زیاد پوست شما به خوبی پیش گیری نماید. این روغن دارای ویتامین E است. بیشترین استفاده‌‌ای که از خواص روغن زیتون می‌شود، مرطوب کنندگی قوی آن است. می‌توان از این خواص روغن زیتون برای پوست‌ خشک و آسیب دیده در اثر اگزما استفاده کرد. خشکی پوست باعث تحریک شدن اگزما می‌شود و البته محصولات مرطوب کننده کارخانه‌ای هم اکثرا دارای اسانس هستند که باعث تحریک شدن اگزما می‌شود. ناحیه خشک یا دچار اگزمای پوست را دو بار در هفته با چند قطره روغن زیتون ماساژ دهید و برای گرفتن نتیجه چند هفته این کار را تکرار کنید. در زمان قدیم برای درمان اگزماهای شدید پوست بدن از ماساژ روغن زیتون استفاده می شده است. حتی این روزها در بسیاری از محصولات بهداشتی مراقبت از پوست صورت و بدن خشک از روغن زیتون و عصاره عالی اش استفاده می شود. به طور مثال انواع لوسیون پوست خشک که با روغن زیتون غنی شده است در بازار یافت می شود.

 

پاک کننده آرایش

شاید در ابتدا از شنیدن این که با این روغن می شود آرایش را پاک کرد تعجب کرده باشید. اما این روغن در زمان های قدیم برای پاک کردن صورت استفاده می شده است. و یا کسانی که در خانه شیرپاک کن نداشتند از روغن زیتون برای پاک کردن آرایش خود استفاده می کردند. پاک کردن آرایش بخصوص اگر از برخی لوازم‌آرایش مقاوم مانند ریمل و محصولات ضد آب استفاده کنید می‌تواند بسیار سخت و طاقت‌ فرسا باشد. بسیاری از افراد از دستمال ‌های مرطوب آرایشی یا آرایش پاک‌کن مختلف استفاده می‌کنند که بعضاً قیمت‌های بسیار بالایی دارند و حتی می‌توانند به دلیل ترکیبات خاصی که دارند، ایجاد حساسیت نمایند. شما می‌توانید با یک محصول در دسترس و ارزان ‌قیمت به‌راحتی این سختی را از خودتان دور کنید. هنگامی‌که از روغن زیتون برای صورت به‌ عنوان یک پاک کننده طبیعی آرایش استفاده می‌شود، می‌تواند به حل کردن ترکیبات آرایشی در خود و پاک کردن راحت آن‌ها از روی صورت کمک کند. این روغن علاوه بر این که آرایش را از صورت پاک می کند بلکه باعث تقویت پوست صورت هم می شود.

 

درمان لکه های پوستی و کک و مک

بله این روغن جادویی یک ضد لک عالی و خارق العاده است. استفاده از روغن زیتون برای کک و مک نیز مناسب است. جالب است بدانید به طور کلی خواص روغن زیتون برای رفع لک صورت نیز مفید است. برای این کار مقداری روغن زیتون را روی پوست ماساژ دهید یا از آن به صورت ماسک استفاده کنید. اجازه دهید مدتی روی پوست استراحت کند. خواص آنتی اکسیدانی روغن زیتون برای کک و مک و رفع لک صورت و ایجاد طراوات و شادابی پوست مفید است. پس می توانید تنها به کمک روغن زیتونی که در خانه دارید به درمان لکه های پوستی بپردازید. بخش زیادی از کک و مک هنگامی‌که در مقابل نور مستقیم خورشید قرار می‌گیرید، نمایان می‌شود. روغن زیتون آنتی‌اکسیدان موثر و قوی دارد که از پوست در مقابل آفتاب ‌سوختگی و اثرات نور خورشید محافظت می‌کند. بنابراین اگر دو قطره روغن زیتون خالص را روی قسمت‌ های کک و مک ماساژ دهید، اثرات لکه ‌ها روی پوست بسیار کم ‌رنگ می‌ شوند. پس قبل از اینکه به درمان ‌های شیمیایی فکر کنید، خواص روغن زیتون برای کک و مک را به خاطر بسپارید.

 

مرطوب کننده طبیعی پوست

یکی از بهترین نگهدارنده های رطوبت برای پوست روغن زیتون است. روغن زیتون حاوی درصد بالایی از ویتامین ها است که می تواند به تغذیه و مرطوب کردن پوست کمک کند. از جمله این ویتامین ها می توان به ویتامین A ،D ،K ،E اشاره کرد. هر یک از ویتامین های ذکر شده دارای خاصیت پوستی مختلفی هستند. به عنوان مثال، استفاده از ویتامین E به طور موضعی روی پوست ممکن است به تسکین علائم مرتبط با برخی از شرایط پوستی مانند پسوریازیس کمک کند. حتما شما هم انواع کرم مرطوب کننده پوست خشک را که در آن روغن زیتون استفاده شده است دیده اید. این به دلیل خواصی است که این روغن در حفظ رطوبت پوست دارد.

درمان جوش و آکنه های پوستی

برای درمان جوش های پوستی هم می شود از روغن زیتون بهره برد. این روغن یک آنتی باکتریال است و از ایجاد زمینه آکنه ای بر روی پوست پیش گیری می کند. زدن روغن زیتون به صورت قبل از خواب برای کسانی که دچار آکنه، جوش یا زخم هستند، فواید زیادی را به همراه دارد. متخصصان پوست و مو معتقدندد که این روغن گیاهی حاوی ماده‌ای به نام «تری ترپن» است که به التیام زخم، جوش و آکنه کمک زیادی می‌کند. مهاجرت سلولی، تکثیر سلولی و رسوب کلاژن فرآیندی است که در نتیجه استفاده از روغن زیتون اتفاق می‌افتد. در بسیاری از معروف ترین محصولات ضد جوش از عصاره زیتون استفاده می شود. انواع ماسک برای پوست صورت باید حدود 20 دقیقه روی پوست باقی بماند تا به مرور انواع لکه‌ ها و اثرات جوش را برطرف کند. مهم ‌ترین خاصیت گلاب آرام ‌بخشی است. شاید بگویید گلاب در ترکیب با روغن زیتون برای جوش صورت چه تاثیری دارد؟ گلاب منافذ پوست را باز و مرطوب می کند. خاصیت آرام ‌بخشی گلاب تمامی التهابات پوستی را التیام می ‌بخشد. این ماسک منجر به صاف‌شدن و شفافیت پوست می‌شود. از این ماسک عالی می توانید برای از بین بردن جوش های صورت خود و یا ترمیم جای جوش استفاده کنید.

 

درمان ترک لب و صاف کننده لب ها

از دست دادن رطوبت لب ها باعث ایجاد ترک بر روی پوست لب می شود. لب های ترک خورده و خشک در بسیاری از مواقع نشان دهنده کمبود رطوبت می باشند. این خشکی بر ظاهر شما تاثیر منفی خواهد گذاشت. برای حل این مشکل میتوانید از روغن زیتون استفاده کنید. روغن زیتون باعث مرطوب شدن و نرمی لب های شما می شود. می توانید به تنهایی از روغن زیتون برای حالت دهی و محافظت از خشک شدن یا ترک خوردن لبها استفاده کنید. همانطور که از بالم لب یا وازلین استفاده می کنید از آن استفاده کنید. هر زمان که لب های شما خشک شد کمی روغن زیتون بمالید. و از اثر فوق العاده آن لذت ببرید. همچنین می توانید روغن زیتون را با شکر ترکیب کرده و یک اسکراب لب ساده تهیه کنید. از شکر و روغن زیتون یک خمیر درست کنید و آن را روی لب های خود بمالید. قند باعث لایه برداری لب ها می شود. و هرگونه سلول خشک و مرده پوست را از بین می برد و لب ها را صاف تر می کند. در بسیاری از بالم های لب نیز از روغن زیتون به منظور ترمیم کنندگی پوست لب استفاده می کنند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 146
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 15
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 45
  • بازدید ماه : 232
  • بازدید سال : 1,772
  • بازدید کلی : 8,016