loading...
وبلاگی برای تکنولوژی امروز
emroozblog بازدید : 55 یکشنبه 22 مرداد 1402 نظرات (0)

بیل گیتس یکی از ثروتمندان جهان است. او با یکی از کارمندان اولی مایکروسافت که ملیندا فرنچ نام داشت ازدواج کرد. ملیندا زنی دانا، مهربان و در کار برنامه نویسی خبره بود. خود ملیندا می گوید آن زمان که من در زمینه تکنولوژی و برنامه نویسی فعال بودم کمتر زنی بود که بتواند با من رقابت کند. و می گوید افراد ثروتمند و مهم زیادی بودند که خواهان ازدواج با من بودند اما من بیل را برگزیدم.

این زوج ثروتمند پس از 27 سال زندگی از یکدیگر جدا شدند. این جدایی سر و صدای زیادی به پا کرد. چرا که رابطه عاشقانه ای بینشان حاکم بود. ملیندا در یکی از مصاحبات خود گفته است که بیل با یکی از افراد معروف که شغلش دلالی رابطه های نامشروع بود رابطه داشت و پس از این که متوجه این ارتباط شدم دیگر نتوانستم با بیل زندگی کنم. این فرد به جرم سواستفاده از دختران دستگیر شد و مدت زیادی را در زندان گذراند.

emroozblog بازدید : 48 دوشنبه 19 تیر 1402 نظرات (0)

این مطلب را می خواهم برای افرادی بنویسم که صاحب مجموعه ای هستند که شناس است. کسانی که نامشان در بازار کسب و کارشان معروف است. وقتی در کارت حرفه ای باشی معروف می شوی و این حق توست. خیلی از ما اسم و رسمی هم داریم. مثلا سال ها زحمت کشیده ایم تا برای خودمان کسی شویم. در زمانه ای که ابزار های به این صورت حرفه ای برای تبلیغات نبودند جان کندیم و عرق ها ریختیم. می خواهم بگویم چه کنیم که این برند باز هم برند بماند. جوری نشود که فردی تازه از راه نرسیده از ما جلو بزند. بهتر است حقیقت را قبول کنید. بازار تجارت الکترونیک امروز رحم ندارد. اگر تنبلی کنید جا می مانید. اگر مغرور شوید و پیش خود بگویید من معروف هستم و دیگر وقت برداشت است و نیازی به کارهای دیگر برای دیده شدن ندارم سخت در اشتباه هستید.

emroozblog بازدید : 80 سه شنبه 12 اردیبهشت 1402 نظرات (0)

شرکت های زیادی در زمینه تولید ساعت فعالیت دارند. اما همه آن ها نمی توانند در این بازار به موفقیت برسند. یکی از برند های دوست داشتنی و بسیار محبوب در این زمینه برندی به نام  Laxmi است. برندی که شرکت تولید کننده اش در کشور ژاپن واقع شده است. شرکتی ژاپنی و بسیار حرفه ای که به دلیل تولید محصولاتی درجه یک و ممتاز توانسته به عنوان یک برند حرفه ای در بین ساعتهای مچی شناخته شود. در این مطلب می خواهیم در مورد ساعت لاکسمی و ویژگی های مهمی که در این ساعت ها وجود دارد صحبت کنیم. خواهیم گفت که این شرکت ژاپنی کارش را از کجا شروع کرد. هم چنین در مورد ویژگی های مهمی که باعث محبوبیت این ساعتها شده است صحبت خواهیم کرد.

emroozblog بازدید : 65 جمعه 04 شهریور 1401 نظرات (0)

مسواک برقی یکی از وسایل خیلی خوبی است که برای شستن دندان ها و مراقبت از دهان و دندان استفاده می شود. این وسیله بسیار حساس است. همچنین به خاطر این که هزینه زیادی برای خریدنش باید پرداخت کنیم بهتر است از آن نهایت مراقبت را داشته باشیم. چرا که به راحتی ممکن است فرسوده و خراب شود. گذاشتن این کالا در جای مناسب یکی از مهم ترین کارهایی است که باید انجام دهیم. محیطی که این وسیله دوست داشتنی را در آن می خواهیم بگذاریم باید از نظر بهداشتی و همچنین رطوبت و مسائل دیگر درست و متعادل باشد.

emroozblog بازدید : 69 جمعه 04 شهریور 1401 نظرات (0)

کسانی که رگ های نازک دارند احتما تجربه های بدی از آزمایش های خون دارند. و البته برای کارشناسان و نمونه گیران آزمایشگاه ها نیز تهیه نمونه از چنین افرادی بسیار سخت است. چرا که برای پیدا کردن رگشان باید زحمت بسیار بکشند. و در این پیدا کردن ها گاها بیمار بسیار اذیت می شود. اما یک روش ساده و خوب وجود دارد که اگر کارشناسان آزمایش گاه ها از آن استفاده کننده گرفتن نمونه راحت تر خواهد بود.

emroozblog بازدید : 59 جمعه 04 شهریور 1401 نظرات (0)

این روزها خیلی از ما در خانه هایمان یک ماشین ظرفشویی داریم. این دستگاه ها باعث می شوند کم ترین زمان را برای شستن ظرف هایمان صرف کنیم. به خصوص برای کسانی که شاغل هستند این دستگاه ها بسیار کمک کننده و مفید هستند. و زمان استراحت بیش تری را برای خودتان ایجاد می کنند. در کنار این که آب کم تری هم مصرف می کنند. و در نهایت ظرف هایی با نهایت دقت و تمیزی به شما تحویل می دهند. و خطایی در شستن ندارند و ممکن است برخی از آلودگی ها و چربی ها از زیر دستشان در برود.

emroozblog بازدید : 52 جمعه 04 شهریور 1401 نظرات (0)

شوره سر یا همان پوسته های ریزی که روی پوست کف سر به وجود می آید برای هر نوع پوستی می تواند باشد. پوست های خشک و کسانی که ذاتا نوع پوستشان خشک و خیلی خشک است مستعد تر هستند که دچار این مشکل شوند. اما شوره ها برای پوست های نرمال و حتی چرب نیز پیش می آیند. دلایل مختلفی هم دارند. اما می شود به راحتی با کمک دارو و شامپوها کنترلشان کرد. بیشتر برندهای معروف محصولاتی هم برای شوره سر و کنترل آن دارند. و با شستن مو به کمک این محصولات شوره ها به خوبی از بین می روند. هر چند می شود در کنار این محصولات از داروها و قرص هایی هم استفاده کرد. که این داروها حتما باید توسط پزشک پوست و و تجویز شود.

emroozblog بازدید : 48 جمعه 04 شهریور 1401 نظرات (0)

مواد مخدر باعث توهم می شوند. و با روح و روان انسان بازی های بدی می کنند. این توهم به حدی آزار دهنده است که گاهی فرد ممکن است به خود کشی دست بزند. در مورد مواد صنعتی این عارضه بد تر هم می شود. شیشه با مغز بازی بدی می کند. از اولین باری که مصرف این ماده خطرناک شروع می شود فاصله گرفتن فرد با واقعیت نیز شروع می شود. و به تدریج در لاک خودش فرو می رود. به تدیج آن چه هست را نمی بیند. و چیزی را می بیند که در واقعیت وجود خارجی ندارد. و این موضوع بسیار خطر ناک است. گاهی توهم به این صورت به وجود می آید که کسی از آشنایانش می خواهد او را بکشد. و به همین خاطر ممکن است به دلیل همین توهم دست به قتل هم بزند. اما توهمی در مورد شیشه وجود دارد که بسیار عجیب است. و آن هم توهم حشرات است.

emroozblog بازدید : 51 شنبه 22 مرداد 1401 نظرات (0)

یکی از خاص ترین میوه ها زیتون است. میوه ای ارزشمند که حتی در قرآن کریم سوره ای به این نام وجود دارد. زیتون ها میوه های کوچکی هستند که در صورت نارس بودن سبز هستند و هنگام رسیدن، سیاه می شوند. برخی دیگر حتی وقتی کاملاً رسیده اند سبز باقی می مانند. زیتون ها حاوی ۱۱ تا ۱۵٪ چربی هستند. ۷۴٪ آن اسید اولئیک است که نوعی اسید چرب اشباع نشده می باشد و جزء ماده اصلی روغن زیتون به شمار می آید.  این میوه برای پوست و مو خواص بسیار زیادی دارد. در این مطلب می خواهیم کمی به بررسی خواص این میوه برای پوست بدن بپردازیم. بسیاری از ما یک بطری روغن زیتون در کابینت خود داریم که برای استفاده در سس سالاد یا سرخ کردن مواد غذایی مناسب است. بدون این که بدانیم این روغن زیتون به غیر از خواص خوراکی برای پوست هم خاصیت دارد. البته که توصیه می شود برای استفاده به صورت موضعی برای پوست از نوع طبیعی آن استفاده شود. نوع بودار و طبیعی برای پوست بهتر از صنعتی است. گرچه خیلی ها شاید بوی این روغن را دوست نداشته باشند. اما اگر بدانند چه خواصی برای پوستشان دارد آن را تحمل می کنند.

emroozblog بازدید : 66 جمعه 21 مرداد 1401 نظرات (0)

اعتیاد یک بیماری است. بیماری که در آن شخص به شدت به زندگی اش آسیب می زند. فرد معتاد نه تنها به بدن بلکه به مغز و روان خود آسیب وارد می کند. حتی دیگران نیز از گزند آسیب های فرد معتاد در امان نخواهند بود. خانواده فرد معتاد همیشه در رنج و عذاب روحی هستند. اما همه این ها تنها کوچک ترین خطرات اعتیاد است. مواد مخدر صنعتی چون شیشه عوارض جبران ناپذیری دارند. در این مطلب می خواهیم کمی به این موضوع بپردازیم. ماده ای که برای اولین بار در جنگ جهانی و در آلمان ساخته شده است. اما همه جای جهان به آن درگیر شده اند. و خیلی از خانواده ها از اعتیاد عزیزان خود به شیشه یا همان مت آمفتامین رنج می برند. این ماده ذاتا صنعتی است و به صورت مصنوعی در آزمایشگاه ها ساخته می شود. متاسفانه مصرف شیشه و یا همان مصرف مت آمفتامین در تمامی گروه ها و طبقات اجتماعی دیده می شود ولی مردان جوان با درآمد کمتر از متوسط بیشترین مصرف کنندگان مت آمفتامین هستند. تاثیرات ویژه روان شناختی مت آمفتامین سبب پدیدار آمدن گرایش بالای مصرف این ماده در گروه های اجتماعی از قبیل جوانان، ورزشکاران، هنرمندان و دانشجویان شده است. با آشنایی با خطرات این ماده شاید بتوان راه گریزی از عدم ابتلا به اعتیادش یافت.  اگر همه بدانند که این ماده چقدر خطر دارد هرگز حتی یک بار آن را امتحان نخواهند کرد.

emroozblog بازدید : 29 دوشنبه 20 تیر 1401 نظرات (0)

دندان درد یکی از بد ترین و سخت ترین درد هاست. گرچه همه درد ها سخت هستند. اما درد دندان چیز دیگری است. آن قدر سخت است که گویی امان را از انسان می گیرد. از هر دندان بی شمار اعصاب خارج شده و این اعصاب مستقیم به مغز می روند. به همین خاطر در زمانی که درد دندان داریم گویی مغزمان دارد منفجر می شود. درد دندان باعث سردرد و بی قراری می شود. البته که پس از این که دندان ما این چنین درد داشت حتما باید به یک دندان پزشک مراجعه کنیم تا مشکل را از بین ببرد و دندان ما را درمان نماید. اما به هر حال راه حلی که موقتا که به کمک آن بتوانیم درد را کاهش بدهیم به ما کمک زیادی می کند. در طب سنیت روش هایی برای درمان درد موضعی و بی حسی وجود دارد. روش هایی که در زمان قدیم از آن ها برای دردهای شدیدی چون دندان درد استفاده می شده است.

emroozblog بازدید : 30 یکشنبه 12 تیر 1401 نظرات (0)

کرونا خوشبختانه دارد رخت بر می بندد. خلاصی پیدا کردیم از کرونا و اخباری که پیرامونش بود و هر روز از گوشه و کنار به گوشمان می رسید. هر جا می رفتیم دیگران داشتند در مورد کرونا صحبت می کردند. این که امروز این تعداد فوت شدند و فلانی که آشنای فلانی بود کرونا گرفت و حالش خوش نیست و اخباری از این دست. خوشحالیم که این روزهای سخت را گذراندیم. و این روزها داریم آمارهای خوبی را مشاهده می کنیم. چند روزی است که در ایران فوتی بابت کرونا نداشته ایم و این بسی جای شکر داشته است. هر چند که در این روزهای شادی بخش خیلی ها در بیمان نیستند. علی انصاریان فوتبالیست مطرح و آقای سلیمانی بازیگر و خیلی نازنینان دیگر را کرونا از ما گرفته است. کرونایی که روزی به تاریخ می پیوندد. مردمان روزگاران آینده در موردمان این چنین می خوانند که مردمی بودند که از ترس مردن در خانه ها ماندند. ماسکها اصلی ترین سپر بلای مردم شده بود. ماسکهایی که روزی هم ناموجود بودند وبه سختی می شد پیدایشان کرد. اما روزی رسید که به سبد اصلی خانوارها اضافه شده بودند.

emroozblog بازدید : 30 یکشنبه 12 تیر 1401 نظرات (0)

پوست سر گاها به دلایل گوناگون و متعددی ممکن است بیمار شود. یکی از این بیماری ها که خیلی ها ممکن است تجربه اش کرده باشند شوره است. شوره یا همان پوسته پوسته شدن پوست کف سر یک مشکل است. هنگامی که پوست سر این چنین می شود در واقع موها در بستری بیمار رویش پیدا کرده اند. پس دور از انتظار هم نیست که گاها ریزش مو ها تجربه شود. هنگامی که این اتفاق می افتد ممکن است در نتیجه شانه زدن این شوره ها بر روی یقه لباس بریزند. گاهی هم در میان موها پراکنده می شوند و منظره نا خوش آیندی را به وجود می آورند. برای درمان و از بین بردن این شوره ها هم راه حل های زیادی وجود دارد. شوره مشکلی نیست که نشود درمانش کرد. درمان های زیادی با روش های مختلف وجود دارد. یکی از این راه حل ها که می خواهیم در باره اش صحبت کنیم استفاده از خوراکی هاست. می خواهیم یک روش ساده که در طب سنتی هم به آن اشاره خیلی زیادی شده است را به شما معرفی نماییم. روشی که به کمک آن با هزینه اندکی می توانید خود برای از بین بردن این شوره ها اقدام کنید. این روش هیچ گونه ضررری ندارد و همه افراد می توانند از آن استفاده کنند.

emroozblog بازدید : 25 یکشنبه 12 تیر 1401 نظرات (0)

دندان های ما یکی از مهم ترین اعضای بدن ما هستند که در طول روز از آن ها استفاده می کنیم. زمانی که لبخند می زنیم دندان ها دیده می شوند. کسانی که دندان های مرتب تر و سفید تری دارند لبخند زیباتری دارند. حال تصور کنید که دندانی در دهان نباشد و یا دندانها سیاه و زرد باشند. لبخند بسیار زشت خواهد بود. یا تصور کنید که می خواهید غذا بخورید و دندانی در دهان نداشته باشید. یا دندان های شما آن قدر ضعیف و خراب شده باشند که با خوردن آب هم درد بگیرند. چه حالی خواهید داشت. قطعا هیچ کدام از ما دوست نداریم این موارد را تجربه کنیم. برای این مهم باید از دندانهایمان به خوبی مراقبت کنیم. باید به آن ها رسیدگی کنیم. ضدعفونی کردن دندانها یکی از مهم ترین کارهایی است که برای پیش گیری از پوسیدگی باید انجام دهیم. شاید برایتان جالب باشد که سرکه سیب یکی از جالب ترین ترکیباتی است که با آن می شود دهان را ضدعفونی کرد.

emroozblog بازدید : 22 یکشنبه 12 تیر 1401 نظرات (0)

دستکش لاتکس در کارهای پزشکی اهمیت فراوان دارد. این دستکش در سراسر دنیا یکی از مهم ترین ابزارهای ایمنی یک پزشک است. دستکشی با ویژگی های جالب که که مانع از آسیب های فراوان در حین کار به پزشک و حتی به بیمار می شود. یکی از مهم ترین ویژگی هایی که در این مدل از دستکشهای پزشکی دیده می شود ساختاری ایمن است. بافت این دستکشها جوری است که هم نازک و هم ایمن است. عوامل میکروبی در محیط هایی که یک پزشک در آن کار می کند زیاد است. پزشک ممکن است بخواهد کسی را که یک بیماری خطرناک دارد معاینه کند. یا ممکن است بخواهد به ابزارهای پزشکی دست بزند که هر کدامشان می توانند آلوده باشند و برای او خطراتی داشته باشند. استفاده از این دستکشها خطرات جدی را از پزشک دور می کند. دست پزشک به هیچ عنوان به این عوامل میکروبی آلوده نخواهد شد. پس مانع از این می شود که پزشک بیمار شود و خودش در خطر قرار بگیرد.

emroozblog بازدید : 20 یکشنبه 05 تیر 1401 نظرات (0)

خیلی از ما (مردم عادی که پزشک نیستیم) استفاده از ماسک را تنها در زمان ظهور ویروس کرونا تجربه کردیم. ماسکها قبل از این که کرونایی وجود داشته باشد برای ما کاربردی نداشتند. پس دلیلی نداشت که از آن ها استفاده کنیم. اما ماسکها تنها به کرونا محدود نمی شوند. قبل از این که کرونایی این چنین باشد استفاده می شدند. پس از رفتن کرونا نیز باز هم کاربرد دارند. اما در این مطلب می خواهیم کمی در مورد ماسکهایی صحبت کنیم که دارای لایه های زیادی بودند. یکی از معروف ترین هایشان ماسک سه بعدی است. ماسکهای با لایه های زیاد که در زمان استفاده به دهان هم نمی چسبیدند. این ماسکها یکی از تخصصی ترین ها هستند. این ماسکها خاص هستند و استفاده از آن ها نیز به شرایط خاص نیاز دارد. قطعا این محصولات پس از رفتن کرونا هم مهم هستند و باید باز هم تولید شوند. چرا که در شرایط به خصوصی باید از آن ها استفاده کنند. در ادامه به برخی از استفاده های خاص این ماسکها می پردازیم.

emroozblog بازدید : 20 سه شنبه 31 خرداد 1401 نظرات (0)

هیدراته کردن پوست و یا همان آبرسانی کردن این روزها بسیار توصیه می شود. بخش زیادی از بدن ما را آب گرفته است و اگر آب کمی دریافت کنیم بسیاری از مشکلات به سراغمان می آید. دلیل اصلی خیلی از مشکلاتی مثل سنگ کلیه نیز همین کم آبی است. پوست و مو نیز به آب نیاز دارد و اگر آب کمی داشته باشد پیر و چروکیده می شود. هیدراته کردن پوست و یا همان آبرسانی به این معناست که آب مورد نیاز پوست در آن تامین شود. محصولات زیادی این روزها تحت عنوان آبرسان ها در بازار وجود دارو استفاده از این محصولات می تواند پوست را به خوبی آبرسانی نماید.

emroozblog بازدید : 22 سه شنبه 31 خرداد 1401 نظرات (0)

شاید دیده باشید که خیلی از کسانی که پوست های خشک و بسیار خشک دارند مرتب یک قوطی وازلین می خرند و استفاده می کنند. اما آیا استفاده از وازلین می تواند خشکی را از بین ببرد یا خیر. آیا این کار برای آن ها فایده ای دارد یا ندارد. و چه کسانی باید از وازلین استفاده کنند.

emroozblog بازدید : 14 دوشنبه 30 خرداد 1401 نظرات (0)

هیچ کدام از ما دوست نداریم که در صورت خود جوش بزنیم. جوش ها از هر نوعی که باشند ما را زشت تر نشان می دهند. علاوه بر آن جوش نشان از التهاب پوست دارد و به دلیل مشکلات مختلف در پوست ظاهر می شود. پس نوعی مشکل است و باید درمان شود. برای درمان جوشها می توانیم روش های مختلفی را استفاده کنیم. روش های خانگی زیادی هم وجود دارد که می تواند جوش ها را کمتر کند و از روند به رو به رشد آن ها جلوگیری به عمل بیاورد. داروها نیز در این زمینه کم نیستند. به صورت آزاد در بسیاری از فروشگاه ها می توانید کرمها و محلول هایی را برای درمان جوشها پیدا کنید.

emroozblog بازدید : 34 دوشنبه 30 خرداد 1401 نظرات (0)

بر روی بسیاری از شامپوها نوشته شده تقویت مو و یا جلوگیری و درمان ریزش. آیا این عبارات درست هستند و یا تنها شعاری هستند برای فروش بیشتر این محصولات. در بازاری که پر شده است از محصولات مختلف هر کمپانی با شعارهایی تلاش می کند در فروش موفق تر شود. محصولاتی بهتر قطعا در این رقابت فروش پیروز خواهند بود. شامپوهای زیادی در بازار برای کنترل مشکل ریزش موها وجود دارد. اما چه قدر استفاده از این محصولات در از بین بردن مشکل موها تاثیر دارند. آیا می توانند طاسی را از بین ببرند. و یا تاثیر چندانی نخواهند داشت. محصولاتی که نوشته های رویشان ممکن است شما را تشویق کرده باشد که آن ها را بخرید و استفاده کنید.

emroozblog بازدید : 27 چهارشنبه 18 خرداد 1401 نظرات (0)

برند فینیش یکی از برندهای خیلی خاص و قدیمی در مورد شوینده های ماشین است. ماشین های ظرفشویی سال های زیادی است که به بازار آمده اند. اما در چند سال اخیر خیلی بی سابقه مورد استفاده قرار گرفته اند. در خانه بیشتر مردم هستند و روزانه یک بار از آن ها معمولا استفاده می شود. این ماشین ها نیاز به شوینده های مخصوصی دارند که به کمک آن بتوانند آلودگی را از روی ظرفها پاک کنند. قرص و ژل و پودر معمولا به عنوان شوینده در این محصولات استفاده می شود. برند فینیش محصولات بسیار عالی را در این زمینه تولید کرده است. محصولاتی که از ترکیبات ایده آل ساخته شده است. به همین خاطر از آن ها برای همه ماشین های ظرفشویی می توان استفاده کرد. برند فینیش بی مانند و بی رقیب است. کمتر برندی توانسته محصولاتی به این کیفیت تولید کند. سابقه زیاد این شرکت در تولید چنین محصولاتی باعث شده است که همیشه جزو پر فروش ترین محصولات این دسته باشد. این برند انواع شوینده ها را تولید کرده است. و بدون شک در همه بسیار موفق بوده است.

emroozblog بازدید : 24 چهارشنبه 28 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

حتما دیده اید که یک پزشک در حین معاینه بیمار دستکشی سفید رنگ و یا شیری رنگ به دست می کند. این دستکشها را در بیمارستان ها بیشتر دیده ایم. دندان پزشکان نیز در حین کارشان از این دستکش ها استفاده می کنند. اما این دستکشها چه نام دارند و چرا از این دستکشها استفاده می شود. در این مطلب کمی به اختصار در مورد همین موضوع صحبت می کنیم. نام این دستکشها دستکش لاتکس است. این نام از آن ماده ای گرفته شده است که برای اولین بار این دستکشها را از آن ساختند. سال ها پیش پزشکان متوجه شدند اگر از لوازم ایمنی خوبی استفاده نکنند بسیار در خطر مواجهه با بیماری ها قرار دارند. آن ها باید دستکشی داشته باشند که ویروس به هیچ وجه نتواند از آن رد شود. دستکشی که هم راحت باشد و هم ایمنی را به اندازه برای آن ها به وجود بیاورد. ماده اولیه این دستکشها برای اولین بار از یک درخت گرفته شد. این درخت در آفریقا بود و نام درخت نیز لاتکس بود. به همین خاطر همین نام را بر روی این دستکشها نهادند. ماده اولیه ای که لاتکس نام داشت ماده ای کشسان بود که تنها نیز در همین درخت وجود داشت. یعنی این دستکشها پایه طبیعی دارند. این ماده جالب باعث شد بتوان دستکشی را ساخت که نرم و منعطف باشد و در عین حال نیز کشسانی خوبی داشته باشد. این دستکشها به خوبی کش می آیند. کاملا به دست می چسبند و اجازه رد و بدل شدن هوا و به طبع آلودگی را نمی دهند.

emroozblog بازدید : 47 سه شنبه 27 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

هر نوع پوستی ممکن است به عارضه جوش و یا همان آکنه دچار شود. فرقی نمی کند پوست شما خشک است یا چرب یا نرمال ممکن است گاهی جوش بزنید. هر جوشی دلیلی دارد و به دلیلی رخ می دهد. بیشتر جوشها به دلیل نشستن پوست صورت و یا چربی زیاد در زیر لایه پوست به وجود می آیند. به همین دلیل است که کسانی که پوست های چربی دارند بیش تر از دیگران جوش های پوستی را تجربه می کنند. اما جوش گاهی ممکن است به دلیل خشکی زیاد هم باشد. شاید از این گفته تعجب کرده باشید. بله پوستهای خشک نیز ممکن است جوش بزنند. اگر پوست شما خشک است و گاها از درمان های مختلف استفاده کرده اید ممکن است تجربه خشکی بیشتر پوستتان را داشته باشید. پوستهای خشک به خودی خود حساس هستند. پس باید خیلی مراقب باشید. اگر پوست شما بیشتر از این هم خشک شود ممکن است آسیب جدی ببیند. ممکن است لایه رویی و خیلی مهم پوست شما نازک شود. در این صورت بسیاری از مشکلات پوستی شروع می شوند. هرگز از هر کرمی که روی آن عبارت درمان جوش نوشته شده است استفاده نکنید. پوست های خشک باید از محصولات تخصصی و ملایم استفاده کنند. بهتر است از محصولاتی استفاده کنید که کمی آبرسانی نیز داشته باشند. به طور مثال کرم ضد جوش نوتروژینا یکی از همین محصولات است. این محصول به درمان جوش می پردازد و در عین همین کار پوست را نیز آبرسانی و نرم می کند و نمی گذارد خشک شود. چنین محصولاتی کم هستند. با تحقیق می توانید محصولات خوبی پیدا کنید که هم جوش های شما را از بین ببرند و هم از خشکی بیشتر پوست جلوگیری کنند.

emroozblog بازدید : 22 سه شنبه 27 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

نوشابه یکی از نوشیدنی های خوش طعم و گواراست. اما این نوشیدنی کاملا صنعتی است و ترکیباتی دارد که برای سلامتی ما بسیار مضر است. اسید نوشابه به شدت به دندان های ما آسیب می زند. به خصوص اگر وضعیت دندان هایتان خوب نیست به هیچ عنوان نباید نوشابه مصرف کنید. مصرف نوشابه برای کسانی که دندان های حساس و یا کمی پوسیده و خراب دارند به شدت مضر است. چرا که به راحتی می تواند باعث ریزش دندان های شما و بد تر شدن وضعیت آن ها شود. اگر نمی خواهید دندان هایی پوسیده داشته باشید مصرف نوشابه را کنار بگذارید. می توانید خوراکی های مفیدی را در برنامه غدایی خود به جای نوشابه قرار دهید. دوغ و نوشیدنی های مفید دیگری را می توانید به جای نوشابه مصرف کنید. نوشیدنی هایی که نه تنها ضرری ندارند بلکه بسیار برای سلامتی ما مفید فایده هستند. سبزیجات و سالاد به جای نوشابه مصرف کنید. متاسفانه بیشتر شدن مصرف نوشابه های گازدار باعث شده که میزان خرابی دندان خیلی خیلی بیشتر شود. حتی کودکان کم سن و سال نیز مشکلات دندان دارند. از طرفی هزینه های درست کردن دندان نیز به قدری زیاد شده است که باید به شدت از دندان هایمان مراقبت نماییم.

emroozblog بازدید : 42 سه شنبه 27 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

این روزها نام آرگان و روغن آرگان بیشتر شنیده می شود. بر روی خیلی از کرمها عبارت با "با روغن آرگان" به چشم می خورد. در برخی شامپو بدنها نیز این عبارت به چشم می خورد. در این مطلب می خواهیم شامپو آرگان چه خواصی دارد. این شامپوها دارای خواصی برای پوست هستند که باعث شده بیشتر طرفدار داشته باشند. دانه های آرگان خواص زیادی دارند. برای پوست و مو چون اکسیر جوانی هستند. تمام موادی که پوست و موی ما نیاز دارد در دانه های ارزشمند آرگان وجود دارد. پس شامپو بدنی که چنین ماده ای دارد می تواند پوست بدن را زیبا و شاداب نگاه دارد. توجه کنید که این روغن در شامپو بدنها باعث چربی پوست نمی شود. باید توجه داشته باشید که شامپویی که برای بدنتان می خرید برای چه پوستی می باشد. اگر برای پوست چرب است تنها از خواص و عصاره آرگان در آن استفاده شده است. پس باعث چربی پوست نخواهد شد. اما اگر برای پوستهای خشک است ممکن است خیلی کم چربی نیز داشته باشد. پس به خودی خود این شامپوها ایجاد چربی نمی کنند. اما با توجه به پوستهای مختلف و نیازهایی که دارند ممکن است تفاوت هایی نیز داشته باشند.

emroozblog بازدید : 19 سه شنبه 27 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

کرونا، این ویروس کوچک که خیلی هایمان حتی پیش از این نامش را هم نشنیده بودیم به کل دنیا را متحول کرد. این ویروس تاثیر خیلی زیادی بر زندگی بشر گذاشته است. تاثیراتی که شاید تا سال ها بعد نیز باقی بمانند. این ویروس باعث شد حتی دید و بازدیدهایمان را کمتر کنیم. عادت کردیم به این که مدتی همدیگر را نبینیم. شاید این باور در ذهن خیلی ها ایجاد شده باشد که بدون همدیگر هم می توانیم زندگی کنیم. و این خیلی بد است. چرا که باعث می شود از یکدیگر فاصله بگیریم. و باز هم تنها تر شویم. همه چیز انگار انسان را به سمتی می برد که خودش به تنهایی زندگی کند. و این انسان جدید چقدر خسته و افسرده شده است. کرونا باعث شد کسب و کارهای کوچک و خدماتی از بین بروند. آرایشگران و مربیان بدن سازی مدت زمان زیادی را در خانه سپری کردند. و چقدر سختی کشیدند در این مدت و با این شرایط اقتصادی که هر روز زندگی را برای همه مان سخت تر کرده بود. در این مدت هر کس توانست سعی کرد کارش را جوری پیش ببرد. خیلی ها تغییر شغل دادند. که برخی از این تغییر شغل ها موقتی و برخی دائمی شد. کسب و کارهای اینترنتی اما خیلی پیشرفت کردند. هر کسی سعی کرد سایتی داشته باشد و محصولاتش را به صورت اینترنتی بفروشد. و رقابت این بار بر سر تبلیغات و این جور چیزها بود. محصولات کرونایی خیلی به صورت اینترنتی فروش رفتند. حتی خیلی ها به تولید کننده ها و فروشنده های ماسک سه بعدی و سه لایه تبدیل شدند. و به سرعت از طریق وب سایت ها توانستند محصولاتشان را به فروش بالایی برسانند. و برندهای زیادی به وجود آمد. برندهایی که به سرعت هم شناخته شدند و مردم آن ها را به خوبی پذیرفتند.

emroozblog بازدید : 19 دوشنبه 26 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

خیلی از کسانی که پوست های چرب و یا مستعد جوش دارند همیشه نگران این هستند که نکند از کرمی مرطوب کننده استفاده کنند و صورتشان بیشتر جوش بزند. اما باید بگوییم این موضوع هیچ ربطی با جوش زدن ندارد. کرمهای مرطوب کننده باید متناسب با نوع پوست استفاده شوند. اگر شما پوستی چرب دارید باید از مرطوب کننده ای استفاده کنید که برای پوست شما ساخته شده باشد. چنین کرمی فاقد چربی است و روی عبارت OIL FREE نوشته شده است. یکی از اشتباهات رایجی که پوستهای چرب انجام می دهند این است که آن قدر پوست خود را می شویند که خشک می شود. شاید جالب باشد که بدانید خشکی بیش از حد پوست خودش می تواند پیدایش جوش ها را بیشتر کند. وقتی پوست شما خشک است و یا باید بگوییم خشک شده است سعی می کند بیشتر چربی تولید کند. همین تولید چربی باعث می شود که جوش های سر سفید ایجاد شوند. اما اگر پس از شست و شو از تونر استفاده کنید و یا به صورت مرتب از آبرسان ها و مرطوب کننده ها استفاده کنید جوش کمتری می زنید.

emroozblog بازدید : 18 دوشنبه 26 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

داشتن پوست صاف و همیشه جوان چیزی است که همه دوست دارند. چه کسی است که دوست دارد صورتش پیر شود و یا نسبت به هم سن و سالانش پیر تر و مسن تر به نظر برسد. این روزها دانش بشر در مورد راهکارهای مقابله با پیری بسیار بالا رفته است. به طوری که به راحتی می توان با انجام راهکارهای مراقبتی روزانه صورتی همیشه جوان داشت. یکی از راهکارهای مهمی که به شما کمک می کند صورتی جوان و شاداب داشته باشید این است که مراقب میزان آبی که در پوست شماست باشید. رطوبت پوست شما نباید کم شود. کم شدن میزان آب پوست و یا به اصطلاح امروزی ها دهیدراته شدن به خشکی بیش از حد می انجامد. اما خشکی تنها یکی از مشکلاتی است که در اثر کم آب شدن پوست ایجاد می شود. دهیدراته شدن باعث می شود که تولید کلاژن در پوست کم تر شود. کلاژن ماده ای است که پوست ما برای ترمیم و بازسازی مجدد به آن به شدت نیاز دارد. اگر کلاژن به اندازه کافی موجود باشد پوست مرتب خودش را بازسازی می کند. در نتیجه سلول های پوستی همیشه نو می شوند. پوستی جوان و محکم در اثر کلاژن سازی خوب به وجود می آید. حتی در کرم های ضد چروک نیز از کلاژن استفاده می شود. با تزریق کلاژن از طریق این کرم ها به صورت موضعی پوست صورت همیشه جوان و شاداب باقی می ماند. حال پوست ما به صورت طبیعی می تواند این ماده مهم را تولید کند. اما باید مراقب باشیم که پوست دهیدراته نشود. چرا که در پوست های کم آب کلاژن به اندازه کافی تولید نمی شود. به همین خاطر این پوست ها همیشه پیر و کدر هستند. حتی خیلی زودتر هم دچار چین و چروک می شوند.

emroozblog بازدید : 21 دوشنبه 26 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

محصولات بهداشتی و صنعتی هر روز با شکل و شمایل مختلف وارد بازار می شوند. به غیر از طرح ها و رنگ های جذاب هر کدام در تلاش هستند که به نوعی خلاقیت بیشتری به وجود بیاوند تا بیشتر به فروش برسند. این روزها در بسیاری از فروشگاه ها محصولات جالبی دیده می شود. خمیر دندان پمپی یکی از این محصولات است که بسیار هم مورد استقبال قرار گرفته است. این خمیرندانها بسیار جالب و متفاوت هستند. و تفاوت جالبی با خمیردندانهایی دارند که همیشه از آن ها استفاده می کردیم. برند میسویک اولین بار این محصولات تازه را وارد بازار کرد. از بسته های ساده پمپی به شکل مایع های شوینده دست و فوم ها برای این محصولات استفاده کرد. در عین سادگی این اقدام در مورد چنین محصولی بسیار نوآورانه و جالب بوده است. به همین خاطر این محصولات به یکباره بسیار مورد توجه مردم قرار گرفتند. محصولاتی با قیمت مناسب و کیفیت بالا که این بار بسته بندی جذاب و متفاوتی هم دارند. این محصولات به دلیل ویژگی هایی که دارند طرفداران زیادی پیدا کرده اند. بسته بندی جذاب و تنوع در مدل بسته بندی که برای مشتری جذاب است یکی از دلایل استقبال از آن ها بوده است. اما زیبایی تنها دلیل فروش بالای این محصولات نبوده است.

emroozblog بازدید : 39 دوشنبه 26 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

عبارت پاکسازی پوست را به احتمال زیاد شنیده باشید. اصطلاحی است که امروزه زیاد شنیده می شود. پاکسازی کردن همان طور که از نامش هم این چنین بر می آید به معنی پاک کنندگی و از بین برندگی آلودگی ها می باشد. و این اصطلاح در مورد پوست یعنی پوست را از تمام چیزهای مضری که به صورت طبیعی در آن وجود دارد و یا به آن وارد شده است پاک و تمیز نماییم. پاکسازی کردن یکی از مهم ترین کارهایی است که برای مراقبت کردن از پوست باید انجام شود. اگر شما می خواهید پوست خوب و سالمی داشته باشد حتما باید در برنامه خود زمانی را برای این در نظر بگیرید که آن را تمیز و یا به اصطلاح پاک سازی کنید. روش های زیادی برای پاکسازی کردن پوست وجود دارد. حتی بسیاری از مراکز زیبایی نیز دستگاه هایی دارند که به کمک آن ها می شود پوست را پاک کرد. به طور معمول پاکسازی کردن برای پوست ناحیه صورت بیشتر از پوست نواحی دیگر بدن انجام می شود. اما این بدین معنا نیست که بقیه پوست بدن نیازی به پاکسازی ندارد. در این مطلب تصمیم بر آن داریم که روشی را معرفی کنیم که به کمک آن می توانید به راحتی و به کمک آب صورت خود را پاک سازی کنید.

emroozblog بازدید : 18 یکشنبه 25 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

حتما شما هم مثل من دیده اید که نسبت به قبل خیلی کمتر مردم ماسک می زنند. با وجود این که رسانه ها هر روز آمار فوتی ها و مبتلایان را اعلام می کنند باز هم پروتکل های مراقبت از کرونا نادیده گرفته می شود. کرونا گویی در ذهن مردم عادی شده است. دیگر کسی از آن نمی ترسد. همه پیش خود می گویند اگر هم گرفتیم که گرفتیم اشکالی ندارد. دو سه روزی مثل روزهایی که سرما خورده ایم در خانه می مانیم و بهتر می شویم. خیلی ها بدون ماسک می گردند و اصلا هم برایشان مهم نیست و یا فرقی نمی کند که مبتلا شوند یا خیر. خیلی ها بارها دچار می شوند و مدتی در خانه می مانند و دوباره به فعالیت های قبلی شان ادامه می دهند. اما طبق تحقیقات پزشکی رعایت پروتکل های بهداشتی هنوز هم باید ادامه داشته باشد. اگر دیگر کرونایی نبود حتما به مردم اعلام می شد. وقتی خبری در مورد تمام شدن کرونا اعلام نشده است یعنی کرونا تمام نشده است و هنوز هم ادامه دارد. هنوز هم خطر دارد. هنوز عده ای به خاطر آن در بیمارستان ها بستری می شوند. هنوز عده ای به خاطر ابتلا به آن جان خود را از دست می دهند. هنوز باید ماسک زد و در جاهای شلوغ تر ماسک های خیلی قوی چون ماسک سه بعدی زد. هنوز هم باید حواسمان باشد تا جایی که می توانیم دستمان را به جاهایی مثل میله های اتوبوس نزنیم. و اگر زدیم دستان خود را ضدعفونی کنیم.

emroozblog بازدید : 23 جمعه 23 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

خیلی اوقات جوشهای پوستی به خصوص در نواحی اصلی صورت برای خیلی از ما نگران کننده هستند. موقعی که این جوش ها به وجود می آیند ناراحت می شویم. چرا که صورت ما را و چهره ما را زشت تر می کنند. به همین خاطر دوست داریم کاری کنیم که هر چه سریع تر از شر آن ها خلاص شویم. اما باید حواسمان باشد که روشی را برای نابودی شان انتخاب نکنیم که به پوست ما آسیب برساند. جوش ها نوعی التهاب هستند. اگر درست با آن ها تا نکنیم و رفتار مناسبی با آن ها نداشته باشیم می توانند بدتر هم شوند. گاهی نادانسته با دست زدن به برخی جوش ها باعث می شویم جوش های بیشتری به وجود بیاید. که مسلما درمان تعداد زیادتری از آن جوش ها هم سخت تر می شود. جوش های پوستی خیلی حساس هستند. پوست صورت نیز خودش حساس است. پس باید بدانیم چه روشی را برای از بین بردن این جوش ها انتخاب می کنیم و آیا آن روش عوارضی هم دارد یا خیر. روش های زیادی برای درمان و یا کاهش جوش های پوستی به خصوص برای ناحیه صورت وجود دارد. استفاده از قرص ها و داروهای شیمیایی برخی از این روش هاست. یا کرم های زیادی وجود دارد که می توانند جوش ها را از بین ببرند یا شدت آن ها را کمتر کنند.

emroozblog بازدید : 21 دوشنبه 19 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

در این مطلب می خواهیم چند ماسکی را که در پزشکی و توسط پزشکان زیاد استفاده می شود را معرفی نماییم. البته هدف ما معرفی ماسک های عمومی تر است. نه ماسکهای خیلی تخصصی مثل بیهوشی و ماسکهایی که در کارهای تخصصی بیمارستانی استفاده می شود. این مطلب برای همه مایی که پزشک نیستیم ولی از زمان کرونا ماسک را استفاده کرده ایم مفید خواهیم بود. ماسک هایی را که این روزها دیده ایم را معرفی می کنیم. ساختارشان را تشریح می کنیم. و خواهیم دید کدامیک از چه نظر و برای چه کاری بهتر هستند. آن وقت می توانیم انتخاب کنیم که با توجه به شرایط خودمان کدامیک را استفاده کنیم. و چرا فلان ماسک طرفداران بیشتری دارد. و فلان ماسک قیمت بیشتری دارد.

emroozblog بازدید : 24 یکشنبه 18 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

پس از چند سال سپری کردن روزگارانی سخت حال وقت رسیدن به این موضوع است که در کجای بازه کرونایی قرار داریم. خود من هرگز فکر نمی کردم ویروسی آن قدر کوچک بیاید و باعث شود نظم دنیا تا این اندازه بر هم بخورد. اما آینده را چه کسی پیش بینی کرده است. نمی دانیم فردایمان چطور خواهد بود. هیچ کس خبر نداشت که روزی می شود که حتی همین دید و بازدید های ساده ای که گاها ساده از کنارش می گذشتیم به یک رویا تبدیل می شود. روزی شد که همه از هم می ترسیدیم. حتی مادر و پدر می توانستند برای ما خطرناک باشند. روزهای سختی را گذراندیم. از هر لحاظ که حسابش را بکنید سختی کشیدیم. سختی در تهیه ماسک و دستکش تا پرداخت هزینه های گزاف برای این محصولات. این روزها را تحمل کردیم تا این محصولات به تولید انبوده رسیدند. دیگر در کنار کالاهایی که برای خانه و خانواده داشتیم چنین محصولاتی اضافه شد. استفاده از الکل و ضدعفونی کننده ها برای همه مان یک عادت شد. عادتی که شاید سخت بشود ترکش کرد. بچه های کوچکی که این روزها به دنیا آمدند شاید سخت با دوران پسا کرونا کنار بیایند. آن ها دیده اند که باید با ماسک از خانه خارج شد. هرگز بدون استرس به سرسره و تاب های بازی پارک ها دست نزده اند. چه کسی دوست دارد این روزها بیش تر از این ادامه داشته باشد. جز کسی که شاید برنامه ای برایش ریخته بوده است. اما سوالی که الان مطرح است این است که آیا این دوران تمام شده است و به روزهای عادی بازگشته ایم یا خیر. چرا که خیلی ها حتی دکترهایش هم دیگر ماسکی نمی زنند.

emroozblog بازدید : 19 یکشنبه 18 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

موها به خاطر موارد متعددی ممکن است آسیب ببینند. معمولا کارهایی مثل رنگ کردن مو در فاصله های زمانی خیلی کم می تواند موها را ضعیف و به اصطلاح آسیب دیده کند. دکلره کردن و رنگ های روشن نیز به شدت باعث ضعیف شدن مو می شود. در نتیجه این کارها موها خیلی ضعیف می شوند. ایجاد موخره یا همان چند شاخه شدن مو که از پایین شروع می شود و به سمت بالا می آید یکی از نشانه های آسیب دیدن موها می باشد. که با چشم نیز قابل مشاهده است. از روی موارد دیگر نیز می توانیم بفهمیم که موها آسیب پیدا کرده اند. اگر موهای شما بیش تر از قبل گره می خورند و دیگر شانه نمی شوند یعنی بلایی بر سر آن ها آمده است. و یا اگر دیگر برق نمی زنند و تیره و کدر شده اند حالشان خوب نیست و باید فکری برایشان بکنیم. حال می خواهیم بگوییم اگر چنین موهایی داریم باید چه کار کنیم. چه طور می توانیم کاری برای موهای خود بکنیم. چطور حالشان را بهتر کنیم و آن ها را دوباره مثل قبل نماییم.

emroozblog بازدید : 21 شنبه 17 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

در این مطب می خواهیم به موضوع متفاوت و جالبی بپردازیم. بخور کردن از قدیم ها در فرهنگ ما ایرانی ها وجود داشته است. بخور برای درمان بیماری ها و بسیاری از مشکلات تنفسی و پوستی مورد استفاده قرار می گرفته است. به طور مثال در طب سنتی بارها به اهمیت بخور پیاز برای درمان بیماری هایی چون آنفولانزا و زکام اشاره شده است. با پیشرفت تکنولوژی دستگاه ها و ابزارهای زیادی نیز با علم به همین مطالب پزشکی قدیمی ساخته شده اند. دستگاه بخور سرد یکی از این دستگاه هاست. در این مطلب می خواهیم بگوییم همین دستگاه ساده که شاید بارها دیده باشیم اما ندانسته ایم چه کاربردهایی دارد چه فوایدی که ندارد. خواهیم گفت با این دستگاه می توان چقدر به سلامتی کمک کرد.

emroozblog بازدید : 30 سه شنبه 06 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

از اوایل کرونا برای حفظ سلامتی مان مجبور بودیم پروتکل هایی را رعایت کنیم. و دیگر برای همه واضح و روشن است که مهم ترینش هم ماسک زدن است. از ماسکهای ساده و یکبار مصرف پزشکی شروع کردیم. از زمان کرونای دلتا ماسکهای چند لایه ای آمدند که به ماسک سه بعدی معروف شدند. هر روز اسپری ها و ضدعفونی کننده استفاده کردیم. اما خسته شدیم و دوست داریم راحت تر زندگی کنیم. با وجود این که امیکرون آمده است و هر روز هم قربانی هایی دارد خیلی ها ماسک نمی زنند. اما این سوال وجود دارد که آیا باید هنوز هم مثل قبل باشیم یا این ویروس جدید خطری ندارد. اگر واکسن زده باشیم چه. واکسن زده ها مقاوم هستند یا نه هنوز هم در خطر هستند. این سوالاتی است که در ذهن خیلی از ما وجود دارد. بارها گفته شده که امیکرون ضعیف تر از نمونه های قبلی کروناست. اما یک چیز مهم این است که سریع تر منتقل می شود. از طرفی ویروسی تنفسی است و راه پیش گیری اش همان ماسک است.

emroozblog بازدید : 21 سه شنبه 06 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

کرونا ویروسی بود که به یکباره همه چیز را به هم ریخت. ویروسی کوچک که حتی با چشم هم دیده نمی شد ویرانی به بار آورد که هزاران جنگ نیز از عهده اش بر نمی آمد. این ویروس چند سالی در میان ما بود. الان که این مطلب را می نوسیم هم هنوز در بین ماست. هر روز خیلی ها به آن مبتلا می شوند. خیلی ها مبتلا شدند و بهبود پیدا کردند. خیلی ها نیز دار فانی را وداع گفتند.  اما کی دوره اش تمام می شود. آیا می شود پایانی برایش مشخص کرد یا خیر. و آیا الان تمام شده است یا نه. چرا که برخی ماسکی هم نمی زنند و می پندارند تمام شد این روزگاران سخت. از ماسکهای نایاب به ماسک سه بعدی رسیدیم که هرگز ندیده بودیم. فروش الکل آزاد شد و همه سعی می کردند پیاده راهی خانه شوند تا این که سوار بر مترو و اتوبوس باشند. فروشگاه های اینترنتی سود کردند. خیلی از کاسبان سنتی ورشکست شدند. آرایشگران و مربی های شنا و بدن سازی مدت زیادی خانه نشین شدند. خیلی از این عزیزان روزهای سختی را هم گذراندند که شاید هرگز کسی نفهمیده باشد.

emroozblog بازدید : 28 سه شنبه 06 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

روزگار کرونا خیلی عجیب بود. اتفاقات غیر قابل پیش بینی در این روزگار افتاد. به یکباره همه چیز در همه دنیا تغییر کرد. همه ما مجبور بودیم تا جایی که می شود جایی نرویم. در خانه بمانیم و همه کارهایمان را از خانه و از راه دور انجام دهیم. بیش از همه روزی به اینترنت معتاد و در واقع محتاج شدیم. حتی خرید هایمان را هم از راه دور انجام دادیم. هر کسب و کاری سعی کرد خودش را آپدیت کند و بتواند در این روزگار نیز پولی در بیاورد. اما خیلی ها کارشان جوری بود که نشد. به طور مثال مربیان باشگاه های بدنسازی که هر روز جلسات حضوری داشتند. خود من کسی را می شناسم که در این روزها شرایط سختی را گذراند. باشگاه ها به دستور مقامات رسمی تعطیل شدند. حتی در روزهای امیکرون هم باز هم باشگاهش شلوغ نبود. مراجعین و ورزشکاران مجبور بودند با ماسک سه بعدی ورزش کنند تا نکند کرونا بگیرند. اما پس از چند روزی دیدند نمی شود با ماسک ورزش کرد و باشگاه را کنار گذاشتند.

emroozblog بازدید : 27 سه شنبه 06 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

جوش یا آکنه یکی از عارضه های بسیار شایع و رایج پوستی می باشد. هر کدام از ما در طول زندگی حداقل یک بار جوش زده ایم. جوش یا آکنه می تواند در هر ناحیه ای از بدن به وجود بیاید. اما جوش های صورت بیشتر ما را ناراحت می کنند. چرا که احساس می کنیم زشت شده ایم و پوست ما دیگر زیبایی و طراوت قبل خودش را ندارد. اما یک چیز عجیب این است که میزان جوش زدن بیشتر شده است. خیلی از ما که قبلا اصلا جوش نمی زده ایم حالا بیشتر جوش می زنیم. علتش چیست و چرا این اتفاق می افتند. حقیقت است که بخش زیادی از این مشکل به دلیل تغذیه نامناسب است. به دوران کودکی خود نگاهی بیندازید. آیا این قدر فست فود و لازانیا و پیتزا می خوردیم؟ هر وقت فرصت درست کردن غذایی نداشتیم نیمرو یا املت و یا غذای این چنینی درست می کردیم. اما حالا سریعا وارد برنامه های خرید آنلاین غذا می شویم و یک ساندویچ سفارش می دهیم. غذای ما و سبک غذایی مان به کل تغییر کرده است.

تعداد صفحات : 4

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 146
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 15
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 55
  • بازدید ماه : 242
  • بازدید سال : 1,782
  • بازدید کلی : 8,026