loading...
وبلاگی برای تکنولوژی امروز
emroozblog بازدید : 25 سه شنبه 24 اسفند 1400 نظرات (0)

همه ما از سنی شروع به پیر شدن می کنیم. بازسازی سلول های پوستی از سن 28 سالگی به تدریج کمتر می شود و از سن 50 سالگی میزان آن خیلی پایین می آید. از آن سن به دلیل این که پوست دیگر به سرعت نمی تواند خودش را بازسازی نماید پیر و چروکیده می شود. یکی از دلایل مهم این موضوع نیز این است که تولید کلاژن بسیار پایین می آید. وقتی این ماده مهم که برای داشتن پوستی خوب لازم است کم شود و یا تولید نشود پوست ما پیر و دچار چین و چروک می شود. البته عوامل موثری در این موضوع دخالت دارند که در چه سنی پیر شویم. یکی از مهم ترین فاکتور های تاثیر گذار داشتن تغذیه مناسب است. اگر خوب غذا بخوریم و رژیم غذایی داشته باشیم که پر از سبزیجات تازه برگ سبز است پیری پوست دیر تر به سراغ ما می آید. عوامل دیگری چون خواب کم نیز می توانند باعث این شوند که زودتر دچار چین و چروک شویم.

یک فاکتور بسیار مهم نیز این است که چقدر پوست شما هیدراته باشد. هر چه دیر تر تشنگی پوستتان را برطرف کنید زودتر پیر می شود. بنابر این پوست های خشک بیشتر در معرض موضوع پیری پوست قرار دارند. اگر پوست شما خشک و یا خیلی خشک است احتمال این که زودتر چین و چروک ها را مشاهده کنید برای شما بیشتر از دیگران است. برای این که این اتفاق برای شما نیفتد و یا دیر بیفتد باید مراقب پوست خود باشید. همیشه یک کرم مرطوب کننده پوست خشک داشته باشید. این کرم را داخل کیف خود بگذارید تا هر جا دستانتان خشک شدند آن ها را مرطوب کنید. همین طور در طول روز اگر پوست صورتتان خشک می شود آن را آبرسانی و مرطوب نمایید. به این ترتیب پیری فاصله بیشتری از شما خواهد گرفت.

همین طور پیشنهاد می کنیم که هرگز با آب داغ حمام نکنید. حمام کردن با آب داغ اصلا پیشنهاد نمی شود. چرا که باعث می شود حتی چربی هایی که پوست شما نیاز دارد هم از بین بروند. این اتفاق برای پوست هایی که ذاتا خشک تر هستند بسیار بدتر از دیگر انواع پوستی می باشد. هر چه پوستتان خشک تر باشد بدتر است که با آب داغ حمام کنید. بهتر است با آب ولرم و رو به خنک حمام کنید. با این کار لطف بزرگی به سلامت پوست خود خواهید کرد. اگر عادت دارید با آب خیلی داغ و به مدت طولانی حمام می کنید هیچ کرمی آن چنان به شما کمک نمی کند. باید این عادت را ترک کنید. عادت کنید که زمان استحمام خود را کوتاه تر و دمای آب را کم تر نمایید.

هم چنین حتما برای شست و شوی بدن از شامپو بدن هایی استفاده کنید که مناسب پوست شما باشند. نیاز به لایه بردار و این جور چیز ها ندارید. بهتر است از شامپو بدن های کرمی استفاده کنید. این جور شامپو بدن ها بسیار نرم و لطیف با پوست برخورد می کنند و اجازه نمی دهند که پوست شما خشک و یا چروکیده شود. حالتی که خیلی از افرادی با پوست خشک پس از حمام کردن تجربه اش می کنند. پس از هر صابونی و هر شامپو بدنی استفاده نکنید. بدترین چیز صابون است. اگر دوست ندارید به هر دلیلی از شامپو بدن استفاده کنید پیشنهاد ما استفاده از پن است. پن ها شبیه به صابون هستند. اما ساختار و ترکیبات متفاوتی دارند. باعث خشک تر شدن پوست نمی شوند. چرا که باعث تغییر ph پوست نیز نمی شوند. پس خیلی بهتر از صابون ها هستند. پن ها جایگزین عالی به جای صابون برای تمامی پوست ها هستند. پن ها در انواع و برند های مختلفی در بازار وجود دارند. مدلهای مخصوص پوست چرب، نرمال و یا خشک در مورد آن ها وجود دارد.

پس از حمام نیز حتما از لوسیون استفاده کنید. لوسیون هرگز نمی گذارد که دچار خارش هایی شوید که پس از حمام در پوست شما ایجاد می شوند. لوسیون ها به خصوص اگر متناسب با پوستتان باشند دچار کنترل چربی پوست و نرمی و لطافت بیشتر آن می شوند. اگر همیشه پس از حمام پوستتان خشک می شود یک لوسیون متناسب با پوستتان تهیه نمایید. پس از مدتی متوجه می شوید که چقدر پوستتان نرم تر می شود. حتی دیر تر نیز خشک می شود. لوسیون کمی رقیق است (نسبت به کرم) و به راحتی می توانید آن را روی پوست کل بدن خود پخش کنید.

استفاده از ضد آفتاب نیز به شما کمک زیادی می کند. همه پوست ها باید همیشه از ضد آفتاب متناظر با نوع خود استفاده کنند. اما به دلیل این که پوست های خشک حساس تر هستند استفاده از ضدآفتاب برای آن ها اهمیت خیلی خیلی بیشتری دارد. اشعه های مضر آفتاب خیلی زود می تواند پوست های خشک را خشک تر کرده و دچار چین و چروک نماید. اگر پوستتان خشک است هرگز بدون ضدآفتاب از منزل خارج نشوید. چرا که با این کار به پوست خود آسیب زیادی خواهید رساند. یک ضدآفتاب (رنگی یا غیر رنگی) برای پوست خشک تهیه کنید تا هر وقت نیاز شد از آن استفاده کنید. ضد آفتاب های رنگی را می توانید به جای کرم پودر هم استفاده کنید. هم باعث زیبا شدن پوست شما می شوند و لکه های پوست را می پوشانند و هم از پوست در برابر تابش مضر آفتاب محافظت می کنند. با توجه به بودجه ای که در نظر گرفته اید یک ضدآفتاب برای خود تهیه کنید و همیشه از آن استفاده کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 146
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 14
  • باردید دیروز : 15
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 50
  • بازدید ماه : 237
  • بازدید سال : 1,777
  • بازدید کلی : 8,021