loading...
وبلاگی برای تکنولوژی امروز
emroozblog بازدید : 36 یکشنبه 21 آذر 1400 نظرات (0)

ویروس کوید نوزده، ویروسی که شیوع آن از کشور پرجمعیت چین شروع شد، ویروسی در دسته ویروس های تنفسی است. شیوه انتقال این ویروس شباهت خیلی زیادی به انتقال ویروس آنفولانزا و سرماخوردگی دارد. یعنی اگر شخصی به این ویروس منتقل باشد از طریق عطسه، سرفه و یا هوای بازدم می تواند دیگران را آلوده و مبتلا کند. دست دادن، روبوسی کردن و... نیز می تواند باعث انتقال ویروس باشد.

emroozblog بازدید : 72 یکشنبه 21 آذر 1400 نظرات (0)

نام پروتکلهای بهداشتی به احتمال تا آخر عمر ما را به یاد کرونا خواهد انداخت. این عبارت یادآور مجموعه ای از عملکردهاست که برای پیش گیری از ویروس کرونا باید رعایت کرد. مواردی مثل استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، ضدعفونی کردن دستها پس از تماس با سطوح آلوده برخی از این موارد است. اما گاهی ممکن است خواسته یا ناخواسته این موارد را اشتباه انجام دهیم و باعث شویم کرونا بتواند ما را آلوده کند. به دلیل اهمیت این موضوع تصمیم بر این داشتیم که این اشتباهات متداول را یادآور شویم. کرونا بسیار خطرناک تر از پیش شده است. پس بهتر است با بالاترین دقت ممکن موارد پیش گیرانه را رعایت کنیم. در زیر لیستی از بیشترین اشتباهاتی که خیلی افراد ممکن است انجام دهند و باعث ابتلایشان شود آورده شده است.

emroozblog بازدید : 21 شنبه 20 آذر 1400 نظرات (0)

یکی از ماسکهای تخصصی و درمانی پزشکی fast mask است. این ماسکها یکی از ماسکهای یکبار مصرف پزشکی هستند و برای فیلتراسیون ویروس ها و میکروب هایی که از طریق تنفس منجر به بیماری انسان می شوند استفاده می شود. این ماسکها کاربردهای زیادی دارند. پیش از کرونا هم بوده اند و استفاده می شده اند اما ویژگی هایی که در آن ها وجود دارد باعث شده است که برای پیش گیری از کرونا هم استفاده شوند. ماسکهایی که این روزها با نام ماسک سه بعدی در بازار خرید و فروش می شوند.

emroozblog بازدید : 27 شنبه 20 آذر 1400 نظرات (0)

ماسک fast یکی از ماسکهای تنفسی پزشکی به حساب می آید. ماسکی با فیلتراسیون خیلی خیلی بالا در مقابل باکتری های گرم مثبت و منفی و بسیاری از عوامل بیماری زای میکروبی که می توانند یک فرد را بیمار نمایند.

emroozblog بازدید : 22 پنجشنبه 18 آذر 1400 نظرات (0)

ویروس کرونا مانند خیلی از ویروس های دیگر از طریق تنفس به راحتی از فرد مبتلا یا ناقل به فردی دیگر منتقل می شود. فرد میزبان در صورتی که فاقد ایمنی بدنی باشد و به عبارتی سیستم ایمنی قوی نداشته باشد به این ویروس دچار خواهد شد. نتیجه نیز با توجه به زمان مراجعه به پزشک می تواند متفاوت باشد. با توجه به شیوع بسیار وسیع این ویروس، سازمان بهداشت جهانی مواردی را تحت عنوان پروتکل های بهداشتی برای مراقبت از کرونا اعلام کرده است. این پروتکل ها مواردی هستند که باید انجام دهیم تا اگر فردی مبتلا در اطراف ما هست نتواند ما را آلوده کند. در این میان با توجه به این که مهم ترین راه انتقال کرونا دهان و بینی است به استفاده از ماسک تایید زیادی شده است. به همین دلیل تصمیم بر این گرفتیم تا به بررسی ساختاری بهترین ماسکهایی که برای پیشگیری از کرونا کارساز هستند بپردازیم.

emroozblog بازدید : 23 دوشنبه 15 آذر 1400 نظرات (0)

برای داشتن پوست و موی سالم باید یک رژیم غذایی خوب داشته باشیم. خوردن میوه ها و مواد غذایی مفید باعث می شود که بدنی سالم داشته باشیم. حتی داشتن پوست و مویی سالم و خوب بدون غذای درست و حسابی ممکن نیست. اگر سبزیجات نمی خورید و یا میوه در برنامه غذایی شما جایی ندارد انتظار نداشته باشید که پوستتان صاف و خوب باشد و یا موی خوب و پر پشت داشته باشید.

emroozblog بازدید : 22 دوشنبه 15 آذر 1400 نظرات (0)

ویروس کوید نوزده یا کرونا یکی از سری ویروس های تنفسی است. این ویروس اگر از یک فرد مبتلا از طریق نفس کشیدن وارد جریان تنفسی ما شود به راحتی می تواند ما را هم بیمار کند. کوید نوزده از راه های مختلفی می تواند باعث بیماری شود. سطوح آلوده از دیگر موارد انتقال هستند. اما اصلی ترین راه ابتلا همان جریان تنفسی است. استفاده از ماسک باعث می شود که این ویروس فیلتر شود و هوای بدون ویروس از جریان تنفسی خارج شود. ماسکهای پزشکی یکی از کالاهایی هستند که در شرایط کرونایی به ما کمک می کنند تا سلامت بمانیم. اما آیا هر ماسکی می تواند کرونا ویروس را آن هم با این جهش هایی که پیدا کرده است فیلتر کند یا خیر. آیا میزان اثربخشی ماسکها به یک اندازه است یا خیر. در این مطلب در مورد این موضوع بیشتر صحبت خواهیم کرد. با معرفی ساختارهای ماسک های تنفسی پزشکی راحت تر پاسخ این سوال را درمی یابیم.

emroozblog بازدید : 42 دوشنبه 15 آذر 1400 نظرات (0)

در این مطلب می خواهیم به بررسی دستکش های Nitrile بپردازیم. دستکش پرمصرفی که در بین دستکش های پزشکی جای دارد. البته که ویژگی های خاص این دستکش باعث شده تا برخی افراد برای کاربردهای دیگر هم از آن استفاده کنند. ویژگی های جالب این دستکش آن را در بین دستکش های دیگر کمی متمایز کرده است. ویژگی هایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد.

emroozblog بازدید : 17 یکشنبه 14 آذر 1400 نظرات (0)

لکه های پوستی یکی از مشکلاتی هستند که گاها به وجود می آیند. لکه های پوستی ممکن است به دلایل مختلفی به وجود بیایند. به طور مثال استفاده نکردن از کرمهای ضد آفتاب از دلایل شایعی است که این لکه ها روی پوست صورت ظاهر می شوند. به وجود آمدن این لکه ها ممکن است به زیبایی چهره خدشه وارد کند. بهتر است در صورتی که این لکه ها را مشاهده کردیم خیلی زود به دنبال درمان آن ها باشیم. با از بین بردن دلیل به وجود آمدن آن ها و شروع درمان می توانیم این لکه ها را از روی صورتمان پاک کنیم.

emroozblog بازدید : 24 یکشنبه 14 آذر 1400 نظرات (0)

شرکت کدکس که در زمینه محصولات پیشگیری و بهداشت جنسی فعالیت می کند محصولاتی بسیار عالی را به بازار عرضه کرده است. تقریبا می توان گفت این مجموعه یکی از موفق ترین تولید کنندگان این کالا در ایران است. شرکت های دیگری نیز در کشور خودمان فعالیت می کنند که آن ها نیز محصولات خوبی دارند. اما فروش کدکس در دسته محصولاتش بی نظیر است و توانسته آن را به یک برند بسیار معتبر تبدیل نماید. تقریبا در همه داروخانه ها و فروشگاه ها می توان محصولات کدکس را دید. محصولاتی با تنوع بسیار بالا و قیمت مناسب که همیشه هم مورد توجه مشتریان قرار داشته اند.

تعداد صفحات : 15

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 146
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 37
  • باردید دیروز : 15
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 73
  • بازدید ماه : 260
  • بازدید سال : 1,800
  • بازدید کلی : 8,044