loading...
وبلاگی برای تکنولوژی امروز
emroozblog بازدید : 29 سه شنبه 24 اسفند 1400 نظرات (0)

فصل بهار رسیده و همه جا تازه شده. درخت ها سبز شدن و هوا این قدر خوبه که آدم دوست داره همش تو خیابون ها راه بره و از این هوا لذت ببره. آخه حیف نیست تو این هوا آدم ماسک بزنه و خودش رو از این نعمت محروم کنه. اشتباه نکنید. منظورم این نیست ماسک نزنید و برید هوا بخورید. می خوام بگم اگه ماسک نزنیم حالا حالاها این کرونای پدر سوخته مهمون ماست. اگه رعایت نکنیم همچنان این ویروس ما رو درگیر می کنه و ما یکی دیگه رو درگیر می کنیم. مثل دومینو می مونه. یکی می گیره تا آخر می ره و باید خیلی ها رو مبتلا کنه. من یکی واقعا خسته شدم. خودم از روزهای اول خیلی جدی رعایت کردم و الانم همین جوریم. تو محیط کاری به جز من و شوهرم هیچ کس ماسک نمی زنه و همه می گن بابا امیکرون چیزی نیست. می گن هوا هم داره گرم می شه و ویروس از بین می ره. نمی دونم این حرف ها رو روی چه حسابی می زنن و از کجا در میارن. خود بهداشت جهانی این حرف ها رو بهش بزنی شاخ درمیاره.

emroozblog بازدید : 22 دوشنبه 23 اسفند 1400 نظرات (0)

از ابتدای شیوع جهانی ویروس کرونا تا به حال شاهد ظهور جهش های متفاوتی از این ویروس بوده ایم. این ویروس هر بار تغییری داشته است و با شکلی تازه دوباره شیوع پیدا کرده است. نمونه های کرونای انگلیسی، دلتا و جهش امیکرون از این نمونه ها هستند. امیکرون یک تفاوت با دیگر جهش های قبلی دارد. آن هم این است که قدرت آن و یا توانایی آن در کشتن انسان کمتر است. اما به سرعت می تواند منتقل شود. این ویروس در واقع ویروسی سریع الانتقال است. پس در جاهایی که شلوغ باشد و یا فاصله اجتماعی به خوبی رعایت نشود به راحتی می تواند از فردی به فردی دیگر منتقل شود. همین است که باعث شده خیلی از افراد به آن دچار شوند. هر چند بسیاری نیز در مدت زمانی کوتاه در حدود یک هفته به بهبودی رسیده اند.

emroozblog بازدید : 43 یکشنبه 22 اسفند 1400 نظرات (0)

اوایل که کرونا آمد خیلی از ما فکر می کردیم که احتما تنها مدتی کوتاه مجبوریم ماسک بر صورتمان بزنیم. اما این ویروس چند سالی است که ما را اسیر خودش کرده است. البته که عدم رعایت مردم نیز در پیشرفته شدن این ویروس بی تاثیر نیست. اگر همه از ابتدا پروتکل های بهداشتی را تمام و کمال رعایت می کردیم این ویروس این قدر جهش پیدا نمی کرد. هر روز جهش های تازه ای آمد و با خود گفتیم که احتمالا این آخری است. اما دوباره ویروس دیگری آمد که پیشرفته شده نمونه قبلی اش بود. تا جایی که امیکرون آمد و گفتند کرونا تمام شد و دیگر کسی به خاطر این ویروس نمی میرد. اما باز هم بستری ها و آن هم بستری های کودکان و مرگ روزانه افراد در سراسر دنیا را شاهد بودیم.

emroozblog بازدید : 35 پنجشنبه 12 اسفند 1400 نظرات (0)

ویروس امیکرون در دسته کوید نوزده جای دارد. ویروسی که با ظهور آن صحبت هایی در مورد پایان دوره کرونا نیز به میان آمد. و در کنار همه این ها بهداشت جهانی به طور رسمی اعلام کرده بود که این ویروس خطرناک نیست و تلفات جانی زیادی نخواهد داشت. اما به سرعت منتشر می شود و طول دوره بهبودی آن مانند سرماخوردگی است. با همه این ها دیدیم و می شنویم که به یکباره سرعت مبتلایان چقدر زیاد شده است. و اما تلفات جانی زیادی هم به وجود آمده است. درست است که تعداد مرگ و میر در مقایسه با آمار کل مبتلایان شاید پایین باشد. اما رقمی قابل ملاحظه است. به خاطر این که این ویروس همه را درگیر کرده است باعث تلفات جانی زیادی هم شده است. این باعث شده که خیلی ها بگویند که مگر این ویروس بی خطر نبود. پس چرا این همه تعداد بستری ها زیاد شده است. پس چرا هر روز می شنویم که همه شهرها قرمز شده اند. و چرا باز هم تعداد تلفات جانی ناشی از کرونا کم نمی شود. آیا واقعا این ویروس بی خطر است و یا تنها یک اشتباه بوده و این اشتباه باعث مرگ افراد زیادی شده است.

emroozblog بازدید : 20 چهارشنبه 06 بهمن 1400 نظرات (0)

محصولات مراقبت از مو بسیار زیاد هستند. برای مراقبت از مو محصولات متعددی وجود دارد. انواع شامپوها، کرم ها و لوسیون ها و ماسک های مو از مهم ترین این محصولات هستند. اما عمومی ترین که بیشتر ما نیز از آن استفاده می کنیم شامپوست. در این مطلب می خواهیم به شما بگوییم موارد استفاده از یکی از شامپوهایی که شاید شما نیز دیده باشید چیست. می خواهیم موارد استفاده مهم از شامپو کراتین را مورد بررسی و شاید معرفی قرار دهیم. این محصول به تازگی محبوبیت زیادی در بین مردم پیدا کرده است.

emroozblog بازدید : 24 پنجشنبه 23 دی 1400 نظرات (0)

قبلا فکر می کردم اگه یه مسواکی خیلی نرمه مال خودشه. یعنی کلا این جوری تولید شده. اما تازگیا متوجه شدم که شرکتای معتبر مسواکاشون رو تو سه مدل سری می زنن. مثلا یه مدلی از یه مسواک با سه تا برس نرم و متوسط و سخت تولید می شه. شاید خیلی ها بدونن. اما من تازه به این موضوع دقت کردم. یکم هم سلیقه ایه که کدومش براتون خوبه. من متوسط استفاده می کنم. به نظرم حد وسط از همش بهتره. خیلی نرم باشه زیاد تمیز نمی کنه. از طرفی سفت بودن بیش از حدم باعث میشه اگه سفت مسواک بزنید یه لایه از دندوناتون بره.

emroozblog بازدید : 18 پنجشنبه 23 دی 1400 نظرات (0)

همون جور که می دونید ویروس امیکرون نمونه جدیده که شرکت ویروس کرونا بیرون داده. شوخی کردم. اما نمونه جدیدشه دیگه. ظاهرا مردم اصلا این ویروس رو جدی نگرفتن. جالبه که داشتم تو اخبار می خوندم نوشته بود چقدر آدما سر همین امیکرون جونشون رو از دست دادن. پس واقعا جدیه. به نظرم یکی از اشتباهی که صدا و سیما کرد این بود که گفت مردم نترسن. امیکرون اون قدرا هم ترسناک نیست. درسته هدفشون این بود که مردم وحشت نداشته باشن. اما از اون ور بوم افتادن. همون می ترسیدن بهتر بود. واکسن هم زدن دیگه کلا ماسک و اینا رو بیخیال شدن. عروسی هم که در جریانه. خود ما بهمن ماه عروسی داریم و همه فامیل هم میخان برن. واقعا خدا رحم کنه. به هر کس هم میگیم نرو به خاطر کرونا میگه واکسن زدم.

emroozblog بازدید : 26 چهارشنبه 22 دی 1400 نظرات (0)

بازار پر شده از خمیر دندونای مختلف. اصلا تو هر محصولی انقد رقابت بر سر فروش هست که مشتری ها هم نمی دونن کدوم رو بخرن. خود من در مورد خیلی کالا ها یه موقع هایی اصلا گیج میشم. بسته بندی ها که ماشالا انقد قشنگه که آدم دوست داره به عنوان دکور داشته باشدشون. اما این چیزا برای قشنگی نیستن. منظور شامپو و خمیردندون و این جور چیزاس. همیشه دوست داشتم در مورد دهان شویه و خمیردندونم تنوع داشته باشم. شنیده بودم میگفتن بهتره تنوع بدید و هر شب با یه مدل دیگه مسواک بزنید. خلاصه رفتم چند تا خریدم. ایروکس و اورال بی و سنسوداین و مریدنت. تو این مطلب می خوام تجربه شخصی مو از استفاده از چندتا خمیردون مختلف و هر کدومشون براتون بگم.

emroozblog بازدید : 21 چهارشنبه 22 دی 1400 نظرات (0)

تقریبا از هر کس بپرسید بهتون میگه که موهاش نسبت به قبل کمتر شده. تو خانواده ما هم همین جوریه. همه موهاشون کم پشت شده. مامانم که موهای پر پشت بود کم شده موهاش. مخصوصا برادرم. البته اون موهای لختی داشت و تارهای موش نازک بود. اما یه دفعه ای کچل شد. طفلکی خیلی هم خجالت میکشه به خاطر این مشکل. خود منم که 30 سالمه موهام شدید می ریزه. اما یه مدته تصمیم گرفتم از هر شامپوی هم استفاده نکنم. به نظرم شامپو از همه مهم تره.

emroozblog بازدید : 23 دوشنبه 20 دی 1400 نظرات (0)

ویروس کرونا هر روز در حال جهش به گونه ای تازه و افزایش خطر آفرینی است. در این روزها باید با این دید رفتار کنیم که ممکن است هر فردی ناقل ویروس کرونا و یا مبتلا به آن است. با این دید حتما از ماسک استفاده خواهیم کرد و فاصله فیزیکی مناسب را با او رعایت می کنیم. همچنین اگر با این دید جلو برویم که هر سطحی ممکن است آلوده به ویروس باشد حتما از دست زدن به هر سطحی پرهیز می کنیم و در آخر نیز دستان خود را ضدعفونی خواهیم کرد. حتما بارها از رسانه ها در این ایام شنیده اید که از سفر در زمان کرونا پرهیز کنید تا در امان بمانید. حتما شنیده اید که از رفت و آمد بیش از حد به مراکز خرید و رفت و آمدهایی که ضرورتی ندارد پرهیز کنید. قطعا بهترین روشی که در این مدت می توانیم اختیار کنیم این است که در منزل بمانیم و تا جایی که می شود به مراکز عمومی و پرتردد نرویم. اما گاها پیش می آید که کاری داریم که باعث می شود مجبور شویم از خانه خارج شویم. اگر چنین شد چه کنیم و چه رفتاری داشته باشیم که ما را از خطر کرونا دور کنید. این موضوع مطلبی است که در موردش صحبت خواهیم کرد.

تعداد صفحات : 15

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 146
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 27
  • باردید دیروز : 15
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 63
  • بازدید ماه : 250
  • بازدید سال : 1,790
  • بازدید کلی : 8,034