loading...
وبلاگی برای تکنولوژی امروز
emroozblog بازدید : 27 سه شنبه 30 فروردین 1401 نظرات (0)

خیلی ها گمان می کنند که چون واکسن زده اند امکان ندارند کرونا بگیرند. درست است که واکسن زدن ایمنی ایجاد می کند. اما این ایمنی صد در صد نیست. حتی اگر درصد کمی هم امکان داشته باشد که کرونا بگیریم باز هم باید موارد بهداشتی و پروتکل ها را با دقت هر چه تمام تر رعایت کنیم. در غیر این صورت ممکن است امیکرون حالا حالا ها در بین ما باشد. برای خلاصی از این دوران و زمانه ای که رفت و آمد بی ماسک یک آرزو شده است تنها راه رعایت پروتکل هاست. باید چرخه انتقال قطع شود. و اگر همه موازین بهداشتی یاد شده را رعایت کنیم و به آن پایبند باشیم کرونا کاری به ما نخواهد داشت. هم چنان خطر وجود دارد. بدن هر کدام از ما ممکن است واکنش متفاوتی به ویروس نشان دهد. یک نفر ممکن است پس از چند روز خوب شود. و شخص دیگر ممکن است تاب نیاورد و دار فانی را وداع گوید.

emroozblog بازدید : 25 سه شنبه 30 فروردین 1401 نظرات (0)

همه ما دوست داریم هر چه زودتر دوره کرونا که حالا طولانی هم شده است تمام شود. و یا بدن ما ایمنی کافی را به دست آورده باشد. تا جایی که ویروس نتواند خطری برای ما ایجاد نماید. شاید برای خیلی از شما این سوال باشد که آیا واکسن زده به صورت کامل و یا صد در صدی ما را در برابر ویروس مصون می دارد یا خیر. و آیا اگر واکسن زده باشیم ویروس برای ما بی خطر خواهد بود یا خیر. این مطلب را انتخاب کردیم. به دلیل این که خیلی از واکسن زده ها به صورت کامل پروتکل های بهداشتی را کنار گذاشته اند. این افراد فکر می کنند که ویروس کوچک ترین خطری برای آن ها ندارد. اما در واقعیت این طور نیست. یعنی کلا این موضوع کمی پیچیده است و نمی توان یک پاسخ درست و کامل به آن داد.

emroozblog بازدید : 23 دوشنبه 29 فروردین 1401 نظرات (0)

علم پزشکی پیشرفت بسیار بوده است. به خصوص در چند سال گذشته تحول زیادی در این زمینه داشته ایم. اندام های مصنوعی که می توانند کار اعضای خاصی از بدن را برعهده بگیرند خیلی حرفه ای تر شده اند و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. اما یکی از مشکلاتی که در قرن جدید انسان ها بیشتر به آن دچار شده اند گرفتگی مجاری کلیه است. کمتر نوشیدن آب و تغذیه نامناسب باعث می شود که بدن آب کافی دریافت نکند و انسان به مشکلات کلیه دچار شود. گرفتگی مجاری کلیه و سنگ گلیه از شایع ترین مشکلات در این زمینه هستند.

emroozblog بازدید : 21 دوشنبه 29 فروردین 1401 نظرات (0)

ویروس امیکرون سرایت پذیری خیلی بیشتری نسبت به نمونه های قبلی دارد که از کرونا بوده است. اگر شخصی امیکرون داشته باشد و شما پروتکل ها را رعایت نکرده باشید و در کنار وی باشید او به احتمال بالای هشتاد درصد شما را درگیر می کند. این میزان سرایت پذیری بسیار بالاست و باید بسیار مراقب بود. چرا امیکرون این روزها باز هم قربانیان بیشتری گرفته است. در تحقیقاتی که انجام شده است نتایج جالبی به دست آمده است. بیشتر مبتلایان و بالای نود درصد آن ها در میهمانی های شلوغ و یا مراکز خرید شلوع رفت و آمد داشته اند. عده دیگر نیز در محل کار ماسک نمی زدند. اما چیزی که مشخص است به خصوص در جاهای سر بسته که میزان تراکم جمعیت بسیار بالاست خطر آفرینی ویروس و احتمال سرایت آن بالاتر می رود. در این جور جاها میزان رعایت پروتکل ها نیز باید بیشتر شود. حداقل باید از یک ماسک سه لایه استفاده شود. برای کاهش بیشتر خطر نیز می توان از ماسکهای با لایه های بیشتر چون ماسک سه بعدی استفاده کرد. هم چنین در اتوبوس و مترو باید بسیار مراقب بود. در این وسایل حمل عمومی باید گردش هوا باشد تا خطر پایین بیاید. در اتوبوس پنجره ها را باز بگذارید تا هوا تازه شود. در مترو نیز از راننده بخواهید تهویه مرکزی واگن را روشن کند.

emroozblog بازدید : 34 دوشنبه 29 فروردین 1401 نظرات (0)

ماسک بوفالو یکی از ماسک هایی است که در دوران کرونا شروع به کار کرده است. این برند توسط گروهی کوچک شروع به کار کرد اما پس از مدتی بسیار معروف شد. دلیلش هم این بود که از جدیدترین نیازهای روز در تولیداتش استفاده کرد. ماسکهای سه بعدی با ظاهر جذاب که در رنگ های متنوع و خیلی خوبی تولید می شدند. حال پس از گذشت مدتی از شروع کار این برند مردم به خوبی بوفالو را پذیرفته اند و با آن ارتباط برقرار کرده اند. محصولاتی که فیلتراسیون خوبی هم دارند. استفاده از سه لایه ملت بلونی در میانه این ماسکها باعث شده بتوانند فیلتراسیون بالایی در برابر ویروس های تنفسی داشته باشند. هم چنین استفاده از کش مناسب و خیلی نرم راحتی این ماسکها را نسبت به نمونه های مشابه بیشتر کرده است.

emroozblog بازدید : 27 سه شنبه 23 فروردین 1401 نظرات (0)

این روزها خبر های امیکرون بسیار داغ است. با وجود خبرهایی که در مورد این که امیکرون بی خطر است منتشر شده است باز هم نگران هستیم که نکند این ویروس تازه به دوران رسیده ما را درگیر خودش نماید. البته موضوع بی خطر بودن امیکرون هنوز هم تایید نشده است. پس باید خیلی خیلی مراقب باشیم. اگر بی خطر است پس این همه آمار مرگ و میر و آمار رو به افزایش بستری ها از کجا می آید. عقل حکم می کند که پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم. پیش گیری بهتر از درمان است. درمانی که تازه ممکن است نشود و ما قربانی امیکرون شویم. اگر موارد پیش گیرانه را بدانیم و آن ها را به خوبی به کار گیریم این ویروس کاری به کار ما نخواهد داشت. در این مطلب مروری خواهیم داشت بر این موارد مهم. که البته خیلی از ما آن ها را می دانیم. می دانیم اما ممکن است با ساده انگاری آن ها خودمان را درگیر کنیم و مجبور شویم مدتی را قرنطینه شویم تا دوباره رو به راه شویم و حالمان خوب شود.

emroozblog بازدید : 26 سه شنبه 23 فروردین 1401 نظرات (0)

شرکت های زیادی در سراسر دنیا وجود دارند که در زمینه تولید محصولات بهداشتی برای مراقبت از دهان و دندان ها فعالیت می کنند. در کشور خودمان نیز این شرکت ها وجود دارند. اما برندهایی که می خواهیم در موردش صحبت کنیم آن هایی هستند که جز این کالاها چیز دیگری را تولید نمی کنند و تمام هم و غمشان را برای این دسته کالایی گذاشته اند. همین هم باعث شده که به قدری معروف و مشهور شوند که در کل دنیا شناخته شوند. برندهایی چون سنسوداین و کلگیت و اورال بی در رتبه های برتر قرار دارند. پس از آن سیگنال و دیگر برندها قرار دارند. این برندها مسواک و خمیردندانهای مختلف را تولید می کنند. نخ های دندان و دیگر محصولات مرتبط نیز در کار این شرکت ها وجود دارد. با یک تحقیق و جست و جوی ساده در مورد خمیر دندان خارجی حتما با این برندها برخورد می کنید. در مورد مسواک نیز همین قضیه وجود دارد.

emroozblog بازدید : 25 سه شنبه 23 فروردین 1401 نظرات (0)

شامپو کراتین یکی از انواع شامپوست. این محصول ویژگی هایی دارد که این روزها خیلی پر طرفدار واقع شده است. در موهای ما به صورت طبیعی ماده ای به نام کراتین وجود دارد. این ماده به صورت طبیعی توسط بدن تولید می شود. در ریشه مو این ماده تولید و وارد ساقه می شود. این ماده وظیفه نرمی و لطافت مو را بر عهده دارد. هنگامی که این ماده در موهای ما کم شود شاهد گره خوردن های زیاد موهای خود خواهیم بود. همچنین موها به شدت خشک و شکننده می شوند. کسانی که موهایشان را رنگ می کنند معمولا این مشکلات را تجربه داشته اند. به همین خاطر یکی از عمده استفاده کننده های این مدل شامپو کسانی هستند که موهایشان را رنگ می کنند. و یا کسانی که به دلیل آسیب هایی که به موهایشان وارد شده است دچار خشن شدن مو و زبری شده اند. این افراد در هنگام شانه زدن مو با سختی مواجه هستند. چرا که موها به شدت گره می خورند و ممکن است در زمان شانه زدن تعداد زیادی از تارهای مو از دست برود. استفاده از این شامپوها باعث پیش گیری از ریزش مو در این افراد و افزایش شانه پذیری مو می شود.

emroozblog بازدید : 33 سه شنبه 23 فروردین 1401 نظرات (0)

خیلی از پزشکان و محققینی که در مورد کرونا بررسی می کنند اعتقاد دارند که پایان دوره سخت کرونا نزدیک است. این دوره سخت که در آن شاهد مرگ روزانه میلیون ها انسان هستیم به زودی تمام می شود. به شرطی که از رعایت پروتکل های بهداشتی خسته نشویم و همچنان استفاده از ماسکها را ادامه دهیم. در مورد امیکرون نیز پروتکل ها اهمیت زیادی دارند. اما متاسفانه شاهد کاهش میزان رعایت مردم در مورد این پروتکل ها بوده ایم. و همین موضوع هم باعث شده آمار در مورد امیکرون بسیار بدتر از چیزی باشد که می شود باشد. کسانی که به سر کار می روند و در محیطی با افراد زیاد کار می کنند بیش از دیگران باید در مورد رعایت این مسائل بهداشتی حساسیت داشته باشند. به طور مثال استفاده از ماسک سه بعدی در این شرایط به طور حتم خطر را کمتر خواهد کرد. و یا کسی که در مراکز خرید تردد دارد حتما باید خیلی خوب پروتکل ها را رعایت کند. آن هم با وجود این که می دانیم امیکرون چقدر سریع می تواند منتقل شود.

emroozblog بازدید : 34 دوشنبه 22 فروردین 1401 نظرات (0)

گرد و خاک های چند روزه که کل ایران را در پی گرفته بودند طبق پیش بینی هواشناسی تا چند روز دیگر از بین خواهند رفت. البته بخش جنوبی ایران به احتمال بیشتر درگیر این قضیه خواهد بود. منشا این گرد و خاکها از عراق و سوریه و جنوب ایران است. قسمت های خشک شده هورالعظیم و تالاب گاوخوبی باعث پیدایش چنین وضعیت بدی در هوا شده اند. کم آبی به غیر از این که باعث نگرانی از کم بود آب آشامیدنی شده است باعث نگرانی از ناتوانی در تنفس مردم شده است. اما پیش بینی شده است که یک توده بارشی در ایران شروع به حرکت می کند. این توده از جنوب غربی ایران شروع به حرکت می کند. توده ای که به سرعت باعث بهبود وضعیت هوای استان تهران و به خصوص استان های شمالی می شود.

تعداد صفحات : 15

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 146
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 15
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 42
  • بازدید ماه : 229
  • بازدید سال : 1,769
  • بازدید کلی : 8,013