loading...
وبلاگی برای تکنولوژی امروز
emroozblog بازدید : 29 دوشنبه 20 تیر 1401 نظرات (0)

دندان درد یکی از بد ترین و سخت ترین درد هاست. گرچه همه درد ها سخت هستند. اما درد دندان چیز دیگری است. آن قدر سخت است که گویی امان را از انسان می گیرد. از هر دندان بی شمار اعصاب خارج شده و این اعصاب مستقیم به مغز می روند. به همین خاطر در زمانی که درد دندان داریم گویی مغزمان دارد منفجر می شود. درد دندان باعث سردرد و بی قراری می شود. البته که پس از این که دندان ما این چنین درد داشت حتما باید به یک دندان پزشک مراجعه کنیم تا مشکل را از بین ببرد و دندان ما را درمان نماید. اما به هر حال راه حلی که موقتا که به کمک آن بتوانیم درد را کاهش بدهیم به ما کمک زیادی می کند. در طب سنیت روش هایی برای درمان درد موضعی و بی حسی وجود دارد. روش هایی که در زمان قدیم از آن ها برای دردهای شدیدی چون دندان درد استفاده می شده است.

emroozblog بازدید : 30 یکشنبه 12 تیر 1401 نظرات (0)

کرونا خوشبختانه دارد رخت بر می بندد. خلاصی پیدا کردیم از کرونا و اخباری که پیرامونش بود و هر روز از گوشه و کنار به گوشمان می رسید. هر جا می رفتیم دیگران داشتند در مورد کرونا صحبت می کردند. این که امروز این تعداد فوت شدند و فلانی که آشنای فلانی بود کرونا گرفت و حالش خوش نیست و اخباری از این دست. خوشحالیم که این روزهای سخت را گذراندیم. و این روزها داریم آمارهای خوبی را مشاهده می کنیم. چند روزی است که در ایران فوتی بابت کرونا نداشته ایم و این بسی جای شکر داشته است. هر چند که در این روزهای شادی بخش خیلی ها در بیمان نیستند. علی انصاریان فوتبالیست مطرح و آقای سلیمانی بازیگر و خیلی نازنینان دیگر را کرونا از ما گرفته است. کرونایی که روزی به تاریخ می پیوندد. مردمان روزگاران آینده در موردمان این چنین می خوانند که مردمی بودند که از ترس مردن در خانه ها ماندند. ماسکها اصلی ترین سپر بلای مردم شده بود. ماسکهایی که روزی هم ناموجود بودند وبه سختی می شد پیدایشان کرد. اما روزی رسید که به سبد اصلی خانوارها اضافه شده بودند.

emroozblog بازدید : 30 یکشنبه 12 تیر 1401 نظرات (0)

پوست سر گاها به دلایل گوناگون و متعددی ممکن است بیمار شود. یکی از این بیماری ها که خیلی ها ممکن است تجربه اش کرده باشند شوره است. شوره یا همان پوسته پوسته شدن پوست کف سر یک مشکل است. هنگامی که پوست سر این چنین می شود در واقع موها در بستری بیمار رویش پیدا کرده اند. پس دور از انتظار هم نیست که گاها ریزش مو ها تجربه شود. هنگامی که این اتفاق می افتد ممکن است در نتیجه شانه زدن این شوره ها بر روی یقه لباس بریزند. گاهی هم در میان موها پراکنده می شوند و منظره نا خوش آیندی را به وجود می آورند. برای درمان و از بین بردن این شوره ها هم راه حل های زیادی وجود دارد. شوره مشکلی نیست که نشود درمانش کرد. درمان های زیادی با روش های مختلف وجود دارد. یکی از این راه حل ها که می خواهیم در باره اش صحبت کنیم استفاده از خوراکی هاست. می خواهیم یک روش ساده که در طب سنتی هم به آن اشاره خیلی زیادی شده است را به شما معرفی نماییم. روشی که به کمک آن با هزینه اندکی می توانید خود برای از بین بردن این شوره ها اقدام کنید. این روش هیچ گونه ضررری ندارد و همه افراد می توانند از آن استفاده کنند.

emroozblog بازدید : 25 یکشنبه 12 تیر 1401 نظرات (0)

دندان های ما یکی از مهم ترین اعضای بدن ما هستند که در طول روز از آن ها استفاده می کنیم. زمانی که لبخند می زنیم دندان ها دیده می شوند. کسانی که دندان های مرتب تر و سفید تری دارند لبخند زیباتری دارند. حال تصور کنید که دندانی در دهان نباشد و یا دندانها سیاه و زرد باشند. لبخند بسیار زشت خواهد بود. یا تصور کنید که می خواهید غذا بخورید و دندانی در دهان نداشته باشید. یا دندان های شما آن قدر ضعیف و خراب شده باشند که با خوردن آب هم درد بگیرند. چه حالی خواهید داشت. قطعا هیچ کدام از ما دوست نداریم این موارد را تجربه کنیم. برای این مهم باید از دندانهایمان به خوبی مراقبت کنیم. باید به آن ها رسیدگی کنیم. ضدعفونی کردن دندانها یکی از مهم ترین کارهایی است که برای پیش گیری از پوسیدگی باید انجام دهیم. شاید برایتان جالب باشد که سرکه سیب یکی از جالب ترین ترکیباتی است که با آن می شود دهان را ضدعفونی کرد.

emroozblog بازدید : 22 یکشنبه 12 تیر 1401 نظرات (0)

دستکش لاتکس در کارهای پزشکی اهمیت فراوان دارد. این دستکش در سراسر دنیا یکی از مهم ترین ابزارهای ایمنی یک پزشک است. دستکشی با ویژگی های جالب که که مانع از آسیب های فراوان در حین کار به پزشک و حتی به بیمار می شود. یکی از مهم ترین ویژگی هایی که در این مدل از دستکشهای پزشکی دیده می شود ساختاری ایمن است. بافت این دستکشها جوری است که هم نازک و هم ایمن است. عوامل میکروبی در محیط هایی که یک پزشک در آن کار می کند زیاد است. پزشک ممکن است بخواهد کسی را که یک بیماری خطرناک دارد معاینه کند. یا ممکن است بخواهد به ابزارهای پزشکی دست بزند که هر کدامشان می توانند آلوده باشند و برای او خطراتی داشته باشند. استفاده از این دستکشها خطرات جدی را از پزشک دور می کند. دست پزشک به هیچ عنوان به این عوامل میکروبی آلوده نخواهد شد. پس مانع از این می شود که پزشک بیمار شود و خودش در خطر قرار بگیرد.

emroozblog بازدید : 20 یکشنبه 05 تیر 1401 نظرات (0)

خیلی از ما (مردم عادی که پزشک نیستیم) استفاده از ماسک را تنها در زمان ظهور ویروس کرونا تجربه کردیم. ماسکها قبل از این که کرونایی وجود داشته باشد برای ما کاربردی نداشتند. پس دلیلی نداشت که از آن ها استفاده کنیم. اما ماسکها تنها به کرونا محدود نمی شوند. قبل از این که کرونایی این چنین باشد استفاده می شدند. پس از رفتن کرونا نیز باز هم کاربرد دارند. اما در این مطلب می خواهیم کمی در مورد ماسکهایی صحبت کنیم که دارای لایه های زیادی بودند. یکی از معروف ترین هایشان ماسک سه بعدی است. ماسکهای با لایه های زیاد که در زمان استفاده به دهان هم نمی چسبیدند. این ماسکها یکی از تخصصی ترین ها هستند. این ماسکها خاص هستند و استفاده از آن ها نیز به شرایط خاص نیاز دارد. قطعا این محصولات پس از رفتن کرونا هم مهم هستند و باید باز هم تولید شوند. چرا که در شرایط به خصوصی باید از آن ها استفاده کنند. در ادامه به برخی از استفاده های خاص این ماسکها می پردازیم.

emroozblog بازدید : 20 سه شنبه 31 خرداد 1401 نظرات (0)

هیدراته کردن پوست و یا همان آبرسانی کردن این روزها بسیار توصیه می شود. بخش زیادی از بدن ما را آب گرفته است و اگر آب کمی دریافت کنیم بسیاری از مشکلات به سراغمان می آید. دلیل اصلی خیلی از مشکلاتی مثل سنگ کلیه نیز همین کم آبی است. پوست و مو نیز به آب نیاز دارد و اگر آب کمی داشته باشد پیر و چروکیده می شود. هیدراته کردن پوست و یا همان آبرسانی به این معناست که آب مورد نیاز پوست در آن تامین شود. محصولات زیادی این روزها تحت عنوان آبرسان ها در بازار وجود دارو استفاده از این محصولات می تواند پوست را به خوبی آبرسانی نماید.

emroozblog بازدید : 22 سه شنبه 31 خرداد 1401 نظرات (0)

شاید دیده باشید که خیلی از کسانی که پوست های خشک و بسیار خشک دارند مرتب یک قوطی وازلین می خرند و استفاده می کنند. اما آیا استفاده از وازلین می تواند خشکی را از بین ببرد یا خیر. آیا این کار برای آن ها فایده ای دارد یا ندارد. و چه کسانی باید از وازلین استفاده کنند.

emroozblog بازدید : 14 دوشنبه 30 خرداد 1401 نظرات (0)

هیچ کدام از ما دوست نداریم که در صورت خود جوش بزنیم. جوش ها از هر نوعی که باشند ما را زشت تر نشان می دهند. علاوه بر آن جوش نشان از التهاب پوست دارد و به دلیل مشکلات مختلف در پوست ظاهر می شود. پس نوعی مشکل است و باید درمان شود. برای درمان جوشها می توانیم روش های مختلفی را استفاده کنیم. روش های خانگی زیادی هم وجود دارد که می تواند جوش ها را کمتر کند و از روند به رو به رشد آن ها جلوگیری به عمل بیاورد. داروها نیز در این زمینه کم نیستند. به صورت آزاد در بسیاری از فروشگاه ها می توانید کرمها و محلول هایی را برای درمان جوشها پیدا کنید.

emroozblog بازدید : 34 دوشنبه 30 خرداد 1401 نظرات (0)

بر روی بسیاری از شامپوها نوشته شده تقویت مو و یا جلوگیری و درمان ریزش. آیا این عبارات درست هستند و یا تنها شعاری هستند برای فروش بیشتر این محصولات. در بازاری که پر شده است از محصولات مختلف هر کمپانی با شعارهایی تلاش می کند در فروش موفق تر شود. محصولاتی بهتر قطعا در این رقابت فروش پیروز خواهند بود. شامپوهای زیادی در بازار برای کنترل مشکل ریزش موها وجود دارد. اما چه قدر استفاده از این محصولات در از بین بردن مشکل موها تاثیر دارند. آیا می توانند طاسی را از بین ببرند. و یا تاثیر چندانی نخواهند داشت. محصولاتی که نوشته های رویشان ممکن است شما را تشویق کرده باشد که آن ها را بخرید و استفاده کنید.

تعداد صفحات : 15

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 146
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 15
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 47
  • بازدید ماه : 234
  • بازدید سال : 1,774
  • بازدید کلی : 8,018