loading...
وبلاگی برای تکنولوژی امروز
emroozblog بازدید : 18 یکشنبه 25 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

حتما شما هم مثل من دیده اید که نسبت به قبل خیلی کمتر مردم ماسک می زنند. با وجود این که رسانه ها هر روز آمار فوتی ها و مبتلایان را اعلام می کنند باز هم پروتکل های مراقبت از کرونا نادیده گرفته می شود. کرونا گویی در ذهن مردم عادی شده است. دیگر کسی از آن نمی ترسد. همه پیش خود می گویند اگر هم گرفتیم که گرفتیم اشکالی ندارد. دو سه روزی مثل روزهایی که سرما خورده ایم در خانه می مانیم و بهتر می شویم. خیلی ها بدون ماسک می گردند و اصلا هم برایشان مهم نیست و یا فرقی نمی کند که مبتلا شوند یا خیر. خیلی ها بارها دچار می شوند و مدتی در خانه می مانند و دوباره به فعالیت های قبلی شان ادامه می دهند. اما طبق تحقیقات پزشکی رعایت پروتکل های بهداشتی هنوز هم باید ادامه داشته باشد. اگر دیگر کرونایی نبود حتما به مردم اعلام می شد. وقتی خبری در مورد تمام شدن کرونا اعلام نشده است یعنی کرونا تمام نشده است و هنوز هم ادامه دارد. هنوز هم خطر دارد. هنوز عده ای به خاطر آن در بیمارستان ها بستری می شوند. هنوز عده ای به خاطر ابتلا به آن جان خود را از دست می دهند. هنوز باید ماسک زد و در جاهای شلوغ تر ماسک های خیلی قوی چون ماسک سه بعدی زد. هنوز هم باید حواسمان باشد تا جایی که می توانیم دستمان را به جاهایی مثل میله های اتوبوس نزنیم. و اگر زدیم دستان خود را ضدعفونی کنیم.

emroozblog بازدید : 23 جمعه 23 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

خیلی اوقات جوشهای پوستی به خصوص در نواحی اصلی صورت برای خیلی از ما نگران کننده هستند. موقعی که این جوش ها به وجود می آیند ناراحت می شویم. چرا که صورت ما را و چهره ما را زشت تر می کنند. به همین خاطر دوست داریم کاری کنیم که هر چه سریع تر از شر آن ها خلاص شویم. اما باید حواسمان باشد که روشی را برای نابودی شان انتخاب نکنیم که به پوست ما آسیب برساند. جوش ها نوعی التهاب هستند. اگر درست با آن ها تا نکنیم و رفتار مناسبی با آن ها نداشته باشیم می توانند بدتر هم شوند. گاهی نادانسته با دست زدن به برخی جوش ها باعث می شویم جوش های بیشتری به وجود بیاید. که مسلما درمان تعداد زیادتری از آن جوش ها هم سخت تر می شود. جوش های پوستی خیلی حساس هستند. پوست صورت نیز خودش حساس است. پس باید بدانیم چه روشی را برای از بین بردن این جوش ها انتخاب می کنیم و آیا آن روش عوارضی هم دارد یا خیر. روش های زیادی برای درمان و یا کاهش جوش های پوستی به خصوص برای ناحیه صورت وجود دارد. استفاده از قرص ها و داروهای شیمیایی برخی از این روش هاست. یا کرم های زیادی وجود دارد که می توانند جوش ها را از بین ببرند یا شدت آن ها را کمتر کنند.

emroozblog بازدید : 21 دوشنبه 19 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

در این مطلب می خواهیم چند ماسکی را که در پزشکی و توسط پزشکان زیاد استفاده می شود را معرفی نماییم. البته هدف ما معرفی ماسک های عمومی تر است. نه ماسکهای خیلی تخصصی مثل بیهوشی و ماسکهایی که در کارهای تخصصی بیمارستانی استفاده می شود. این مطلب برای همه مایی که پزشک نیستیم ولی از زمان کرونا ماسک را استفاده کرده ایم مفید خواهیم بود. ماسک هایی را که این روزها دیده ایم را معرفی می کنیم. ساختارشان را تشریح می کنیم. و خواهیم دید کدامیک از چه نظر و برای چه کاری بهتر هستند. آن وقت می توانیم انتخاب کنیم که با توجه به شرایط خودمان کدامیک را استفاده کنیم. و چرا فلان ماسک طرفداران بیشتری دارد. و فلان ماسک قیمت بیشتری دارد.

emroozblog بازدید : 24 یکشنبه 18 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

پس از چند سال سپری کردن روزگارانی سخت حال وقت رسیدن به این موضوع است که در کجای بازه کرونایی قرار داریم. خود من هرگز فکر نمی کردم ویروسی آن قدر کوچک بیاید و باعث شود نظم دنیا تا این اندازه بر هم بخورد. اما آینده را چه کسی پیش بینی کرده است. نمی دانیم فردایمان چطور خواهد بود. هیچ کس خبر نداشت که روزی می شود که حتی همین دید و بازدید های ساده ای که گاها ساده از کنارش می گذشتیم به یک رویا تبدیل می شود. روزی شد که همه از هم می ترسیدیم. حتی مادر و پدر می توانستند برای ما خطرناک باشند. روزهای سختی را گذراندیم. از هر لحاظ که حسابش را بکنید سختی کشیدیم. سختی در تهیه ماسک و دستکش تا پرداخت هزینه های گزاف برای این محصولات. این روزها را تحمل کردیم تا این محصولات به تولید انبوده رسیدند. دیگر در کنار کالاهایی که برای خانه و خانواده داشتیم چنین محصولاتی اضافه شد. استفاده از الکل و ضدعفونی کننده ها برای همه مان یک عادت شد. عادتی که شاید سخت بشود ترکش کرد. بچه های کوچکی که این روزها به دنیا آمدند شاید سخت با دوران پسا کرونا کنار بیایند. آن ها دیده اند که باید با ماسک از خانه خارج شد. هرگز بدون استرس به سرسره و تاب های بازی پارک ها دست نزده اند. چه کسی دوست دارد این روزها بیش تر از این ادامه داشته باشد. جز کسی که شاید برنامه ای برایش ریخته بوده است. اما سوالی که الان مطرح است این است که آیا این دوران تمام شده است و به روزهای عادی بازگشته ایم یا خیر. چرا که خیلی ها حتی دکترهایش هم دیگر ماسکی نمی زنند.

emroozblog بازدید : 19 یکشنبه 18 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

موها به خاطر موارد متعددی ممکن است آسیب ببینند. معمولا کارهایی مثل رنگ کردن مو در فاصله های زمانی خیلی کم می تواند موها را ضعیف و به اصطلاح آسیب دیده کند. دکلره کردن و رنگ های روشن نیز به شدت باعث ضعیف شدن مو می شود. در نتیجه این کارها موها خیلی ضعیف می شوند. ایجاد موخره یا همان چند شاخه شدن مو که از پایین شروع می شود و به سمت بالا می آید یکی از نشانه های آسیب دیدن موها می باشد. که با چشم نیز قابل مشاهده است. از روی موارد دیگر نیز می توانیم بفهمیم که موها آسیب پیدا کرده اند. اگر موهای شما بیش تر از قبل گره می خورند و دیگر شانه نمی شوند یعنی بلایی بر سر آن ها آمده است. و یا اگر دیگر برق نمی زنند و تیره و کدر شده اند حالشان خوب نیست و باید فکری برایشان بکنیم. حال می خواهیم بگوییم اگر چنین موهایی داریم باید چه کار کنیم. چه طور می توانیم کاری برای موهای خود بکنیم. چطور حالشان را بهتر کنیم و آن ها را دوباره مثل قبل نماییم.

emroozblog بازدید : 21 شنبه 17 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

در این مطب می خواهیم به موضوع متفاوت و جالبی بپردازیم. بخور کردن از قدیم ها در فرهنگ ما ایرانی ها وجود داشته است. بخور برای درمان بیماری ها و بسیاری از مشکلات تنفسی و پوستی مورد استفاده قرار می گرفته است. به طور مثال در طب سنتی بارها به اهمیت بخور پیاز برای درمان بیماری هایی چون آنفولانزا و زکام اشاره شده است. با پیشرفت تکنولوژی دستگاه ها و ابزارهای زیادی نیز با علم به همین مطالب پزشکی قدیمی ساخته شده اند. دستگاه بخور سرد یکی از این دستگاه هاست. در این مطلب می خواهیم بگوییم همین دستگاه ساده که شاید بارها دیده باشیم اما ندانسته ایم چه کاربردهایی دارد چه فوایدی که ندارد. خواهیم گفت با این دستگاه می توان چقدر به سلامتی کمک کرد.

emroozblog بازدید : 30 سه شنبه 06 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

از اوایل کرونا برای حفظ سلامتی مان مجبور بودیم پروتکل هایی را رعایت کنیم. و دیگر برای همه واضح و روشن است که مهم ترینش هم ماسک زدن است. از ماسکهای ساده و یکبار مصرف پزشکی شروع کردیم. از زمان کرونای دلتا ماسکهای چند لایه ای آمدند که به ماسک سه بعدی معروف شدند. هر روز اسپری ها و ضدعفونی کننده استفاده کردیم. اما خسته شدیم و دوست داریم راحت تر زندگی کنیم. با وجود این که امیکرون آمده است و هر روز هم قربانی هایی دارد خیلی ها ماسک نمی زنند. اما این سوال وجود دارد که آیا باید هنوز هم مثل قبل باشیم یا این ویروس جدید خطری ندارد. اگر واکسن زده باشیم چه. واکسن زده ها مقاوم هستند یا نه هنوز هم در خطر هستند. این سوالاتی است که در ذهن خیلی از ما وجود دارد. بارها گفته شده که امیکرون ضعیف تر از نمونه های قبلی کروناست. اما یک چیز مهم این است که سریع تر منتقل می شود. از طرفی ویروسی تنفسی است و راه پیش گیری اش همان ماسک است.

emroozblog بازدید : 21 سه شنبه 06 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

کرونا ویروسی بود که به یکباره همه چیز را به هم ریخت. ویروسی کوچک که حتی با چشم هم دیده نمی شد ویرانی به بار آورد که هزاران جنگ نیز از عهده اش بر نمی آمد. این ویروس چند سالی در میان ما بود. الان که این مطلب را می نوسیم هم هنوز در بین ماست. هر روز خیلی ها به آن مبتلا می شوند. خیلی ها مبتلا شدند و بهبود پیدا کردند. خیلی ها نیز دار فانی را وداع گفتند.  اما کی دوره اش تمام می شود. آیا می شود پایانی برایش مشخص کرد یا خیر. و آیا الان تمام شده است یا نه. چرا که برخی ماسکی هم نمی زنند و می پندارند تمام شد این روزگاران سخت. از ماسکهای نایاب به ماسک سه بعدی رسیدیم که هرگز ندیده بودیم. فروش الکل آزاد شد و همه سعی می کردند پیاده راهی خانه شوند تا این که سوار بر مترو و اتوبوس باشند. فروشگاه های اینترنتی سود کردند. خیلی از کاسبان سنتی ورشکست شدند. آرایشگران و مربی های شنا و بدن سازی مدت زیادی خانه نشین شدند. خیلی از این عزیزان روزهای سختی را هم گذراندند که شاید هرگز کسی نفهمیده باشد.

emroozblog بازدید : 28 سه شنبه 06 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

روزگار کرونا خیلی عجیب بود. اتفاقات غیر قابل پیش بینی در این روزگار افتاد. به یکباره همه چیز در همه دنیا تغییر کرد. همه ما مجبور بودیم تا جایی که می شود جایی نرویم. در خانه بمانیم و همه کارهایمان را از خانه و از راه دور انجام دهیم. بیش از همه روزی به اینترنت معتاد و در واقع محتاج شدیم. حتی خرید هایمان را هم از راه دور انجام دادیم. هر کسب و کاری سعی کرد خودش را آپدیت کند و بتواند در این روزگار نیز پولی در بیاورد. اما خیلی ها کارشان جوری بود که نشد. به طور مثال مربیان باشگاه های بدنسازی که هر روز جلسات حضوری داشتند. خود من کسی را می شناسم که در این روزها شرایط سختی را گذراند. باشگاه ها به دستور مقامات رسمی تعطیل شدند. حتی در روزهای امیکرون هم باز هم باشگاهش شلوغ نبود. مراجعین و ورزشکاران مجبور بودند با ماسک سه بعدی ورزش کنند تا نکند کرونا بگیرند. اما پس از چند روزی دیدند نمی شود با ماسک ورزش کرد و باشگاه را کنار گذاشتند.

emroozblog بازدید : 27 سه شنبه 06 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

جوش یا آکنه یکی از عارضه های بسیار شایع و رایج پوستی می باشد. هر کدام از ما در طول زندگی حداقل یک بار جوش زده ایم. جوش یا آکنه می تواند در هر ناحیه ای از بدن به وجود بیاید. اما جوش های صورت بیشتر ما را ناراحت می کنند. چرا که احساس می کنیم زشت شده ایم و پوست ما دیگر زیبایی و طراوت قبل خودش را ندارد. اما یک چیز عجیب این است که میزان جوش زدن بیشتر شده است. خیلی از ما که قبلا اصلا جوش نمی زده ایم حالا بیشتر جوش می زنیم. علتش چیست و چرا این اتفاق می افتند. حقیقت است که بخش زیادی از این مشکل به دلیل تغذیه نامناسب است. به دوران کودکی خود نگاهی بیندازید. آیا این قدر فست فود و لازانیا و پیتزا می خوردیم؟ هر وقت فرصت درست کردن غذایی نداشتیم نیمرو یا املت و یا غذای این چنینی درست می کردیم. اما حالا سریعا وارد برنامه های خرید آنلاین غذا می شویم و یک ساندویچ سفارش می دهیم. غذای ما و سبک غذایی مان به کل تغییر کرده است.

تعداد صفحات : 15

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 146
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 15
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 43
  • بازدید ماه : 230
  • بازدید سال : 1,770
  • بازدید کلی : 8,014